První měsíc byl relativně málo náročný. „V porovnání s listopadem loňského roku jsme měli v zimní údržbě silnic letos o něco více zásahových dnů i výkonů, ale celkově můžeme konstatovat, že i letošní nástup zimy byl poměrně mírný,“ uvedl provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka.
Do konce listopadu evidovali silničáři na krajských silnicích sedm zásahových dnů, po které sypače vyjely zmírňovat následky sněžení nebo náledí na některých úsecích. „Pluhovali jsme 665 kilometrů silnic, 6556 kilometrů jsme posypali. Soli se spotřebovalo 350 tun, inertního materiálu 631 tun. Náklady činily 7,3 milionu korun,“ doplnila Mráčková.
Nejvíce výkonů vykázali silničáři při údržbě silnic na Vsetínsku, nejméně na Kroměřížsku. „Sedmdesát procent nákladů v tomto období je spojeno s přípravou mechanice, zpracováním plánů zimní údržby a nepřetržitou dispečerskou službou,“ dodala Mráčková.
Loni v listopadu byly výkony při zimní údržbě ještě mírnější, protože bylo potřeba na silnice vyjet pouze jediný den. Tehdy se pluhovalo 11 kilometrů a posypalo se 248 kilometrů. Bylo na to potřeba devět tun soli a 20 tun intertního posypu.