Součástí celé zakázky se stal grafický manuál a s ním spojená nová jednotná a důstojnější prezentace města.
Soutěž na zpracování grafického manuálu města Uherské Hradiště byla vypsána v červenci a do uzávěrky dorazilo 33 návrhů. Do druhého kola postoupily bez udání pořadí tři návrhy. Dva byly z dílen uherskohradišťských firem, jeden z návrhů pak předložila pražská společnost. Právě její návrh se nakonec stal vítězným.
„Autoři vítězného návrhu představili nejpropracovanější a nadčasové řešení vizuálního návrhu, které má současnou podobu a zároveň plně respektuje zadání soutěže,“ podotkl Holý.
Pražští designeři teď zpracují kompletní grafický manuál, který bude zahrnovat nejen redesign loga města, ale také drobné designové úpravy heraldického znaku a pak zejména podrobná pravidla používání, včetně definice hlavního a vedlejšího písma, definice barevnosti, černobílé a negativní modifikace obou symbolů, návrhy vzorů formulářů a dokumentů včetně vizitek, podoby razítek a podobně.
„Předpokládáme, že nejpozději do poloviny příštího roku začne grafický manuál závazně platit a že bude možné výsledky práce veřejně prezentovat a uplatňovat,“ dodal Holý.