Rekordně nízké byly i náklady na zimní údržbu krajských silnic – jen něco přes 12 milionů korun.
Zásluhu na zatím nízké intenzitě zimní údržby silnic měl především mimořádně teplý a suchý prosinec. Za celý uplynulý měsíc zaznamenali silničáři na krajských silnicích jen 11 zásahových dnů, což se ještě v historii Ředitelství silnic Zlínského kraje (od roku 2001) nikdy nestalo. Zásahový den je takový den, ve kterém alespoň v jednom z okresů Zlínského kraje vyjel na silnice zmírňovat následky zimního počasí alespoň jeden sypač či vozidlo s radlicí. „Zprávy meteorologů o rekordně teplém prosinci u nás můžeme podle rozsahu zimní údržby silnic potvrdit,“ sdělil provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka.
Během prosince 2015 se pluhovalo pouhých 62 kilometrů krajských silnic (ve stejném období roku 2014 to bylo 22 332 kilometrů), posypalo se 3 795 kilometrů silnic a spotřebovalo se při tom 155 tun soli a 100 tun inertního posypu. V prosinci 2014 to bylo 34 453 kilometrů posypaných silnic, 1 697 tun soli a 3 121 tun inertního posypu. Celkové náklady na zimní údržbu krajských silnic dosáhly v uplynulém měsíci částky 4,820 milionu korun (před rokem to bylo 17,376 milionu korun). Z nich převážnou část, 3,515 milionu korun, tvořily náklady za dispečink a pohotovost vozidel.
„Díky mírnému začátku zimy mohly být původně vyčleněné prostředky na zimní údržbu přesunuty na jiné práce – například na čištění příkopů, prořezávání vegetace podél silnic, opravu svodidel, zábradlí a svislého dopravního značení a podobně,“ dodal šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.
Zimní údržba silnic na začátku ledna už se opět více podobá běžnému průměru z minulých let.