Nepozorná cestující zapomněla v trolejbuse notebook, už ho má zpátky

ZLÍN - Nepozorná cestující zapomněla ve zlínském trolejbuse notebook, ale díky pohotové reakci řidičky a dispečera o něj nepřišla. Serveru Zlin.cz to sdělil mluvčí Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Vojtěch Cekota.

Případ se stal před několika dny v ranních hodinách. Dispečer Ladislav Pechač přijal telefonát od nešťastné cestující, která si až po příchodu na své pracoviště uvědomila, že asi zapomněla na sedadle trolejbusu svůj notebook. Nahlásila dispečerovi linku a čas a ptala se, jestli se notebook v trolejbuse nenašel.

Zatímco volající žena zůstala u telefonu, dispečer se okamžitě spojil vysílačkou s řidičkou označeného trolejbusu. Ta již mezitím vyjela z konečné stanice v Bartošově čtvrti a o notebooku nevěděla. Trolejbus směřoval po lince 2 do centra Zlína. Kamarádka, která stála v blízkosti řidičky a slyšela hlášení dispečera, okamžitě proběhla trolejbusem a za pár vteřin notebook v ochranné tašce objevila a přinesla. Řidička to sdělila dispečerovi a ten mohl informovat volající majitelku notebooku. Následně si žena domluvila pro ni nejbližší možnost předání počítače, a to na konečné v Otrokovicích. Žena si tam pro svůj přístroj přijela autem.

Z navrácení notebooku měla velkou radost a později přišla dispečerovi i řidičce osobně poděkovat. „Stalo se mi to poprvé, co jsem něco takového ztratila. Měla jsem ráno v trolejbusu služební hovor. Ten odpoutal mou pozornost, takže notebook zůstal při mém vystupování na sedadle. Když jsem si to v práci uvědomila, zděsila jsem se, že už jej asi nikdy neuvidím. Byl přibližně dva roky starý a měla jsem v něm osobní i pracovní data, dokumenty a fotografie, a část z nich jsem ani neměla nikde zálohovanou. Okamžitě jsem si našla zlínskou dopravní společnost na internetu a tam telefonní číslo na dispečink. Pan dispečer i řidička byli perfektní,“ popsala svou příhodu s dobrým koncem majitelka notebooku.

Hledání někdy i značně cenných ztracených věcí v trolejbusech či autobusech nejsou pro dopravní společnost až tak neobvyklá. „Je to součást naší práce, abychom se snažili lidem v podobných situacích pomoci. Máme přehled o pohybu všech vozů, máme se všemi řidiči spojení. Důležité je, aby nám cestující zavolali na dispečink co nejdříve. V takových situacích může řidič projít vůz a podívat se po zapomenuté věci hned na nejbližší zastávce,“ dodal dispečer Ladislav Pechač.