Zpřístupnění dílen, odborných učeben a laboratoří na středních školách také žákům a pedagogům základních škol by mělo zásadně přispět k získání konkrétní představy žáků o technických nebo přírodovědných oborech formou osobní zkušenosti a podnítit tak jejich zájem studovat tyto obory. V současnosti se totiž některé střední školy stále potýkají s malým zájmem žáků o obory technického směru. „Základní školy zase postrádají prostory pro rozvoj manuálních předpokladů žáků a těm pak tyto dovednosti chybějí. A právě myšlenka sdílených dílen a učeben pomůže k řešení této nepříznivé situace. Do projektu se zapojilo více než 80 základních škol. Velmi pozitivní je fakt, že navázaná spolupráce pokračuje i po skončení projektu,“ uvedl radní Zlínského kraje pro školství, mládež a sport Petr Navrátil.
Vybudovaná odborná pracoviště byla vybavena moderními stroji, nástroji, laboratorními pomůckami a spotřebním materiálem pro pokusy. Součástí projektu bylo i zaškolení pedagogických pracovníků k obsluze pořízených strojů (CNC strojů, 3D tiskáren, robotických stavebnic, mikroskopů a podobně).
Důležitou aktivitou projektu byla spolupráce středních škol se zástupci firem a zapojení odborníků z praxe do výuky technických předmětů nebo jako poradců ve volnočasových aktivitách žáků. V několika případech přitom výuka probíhala přímo ve firmách.
Projekt, jehož výdaje dosáhly 112 milionů korun, byl z 85 procent financován ze strukturálních fondů Evropské unie a z 15 procent ze státního rozpočtu. Zařazen byl do Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.