„Sdružení nás požádalo o finanční podporu pro první pololetí letošní roku, neboť na začátku roku neobdrželo dotace z Ministerstva průmyslu a obchodu. Přidělení peněz od státu očekává až ve druhém pololetí. Rozhodli jsme se této žádosti vyhovět, protože považujeme činnost sdružení za velmi záslužnou a potřebnou,“ řekla radní Zlínského kraje pro sociální oblast Taťána Valentová Nersesjan.
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska poskytuje bezplatné poradenství pro spotřebitele ve Zlínském kraji, které má zvýšit jejich informovanost v oblasti spotřebitelských práv. Činnost organizace je hrazena z dotací a grantů, případně z vlastních zdrojů plynoucích ze vzdělávacích aktivit.
Ve Zlínském kraji provozuje sdružení poradenskou činnost již od roku 2012. V loňském roce v rámci osobní poradenské činnosti poskytlo ve Zlínském kraji poradenství ve třech stovkách případů. Spotřebitelé se na sdružení obracejí nejen osobně, ale také prostřednictvím telefonu nebo emailu. Nejčastějšími klienty jsou spotřebitelé, jejichž schopnosti či možnosti získat informace o svých právech, správně je pochopit a umět uplatňovat v každodenním životě jsou z důvodu věku, zdravotního stavu, nižšího vzdělání či nižších příjmů omezené.