Obrazy doplňují stávající stálou expozici Obrazů XXXL, kterou Boris Jirků v Holešově má již několik let.
Kolekce Lidi lidi měla premiéru na veřejnosti loni na podzim v prestižní pražské galerii Nová síň a stala se jednou z třiceti výstav roku 2015, kterými Boris Jirků oslavil své šedesátiny. „Jedná se o rozměrné velkoformátové obrazy i kresby, kterými autor ve velkém pomyslném oblouku mapuje třicet let tvorby – nejstarší obraz je z roku 1986,“ poznamenala Podhajská. Inspirace je přitom zřejmá, Jirků předkládá kritickou zpověď o fungování společnosti a mezilidských vztahů včetně milostných (obrazy Noví penězoměnci, Denní můry nebo Naše slova – skla a kamení). Jak napovídají názvy obrazů Černá madona nebo Madona Sedmibolestná, pracoval také s tématem víry a transencence.
Boris Jirků se narodil 10. dubna 1955 ve Zlíně a do Horní Bečvy se neustále vrací, aby ve své opravené dřevěnici pracoval. Řadí se mezi nejvýznamnější umělce této doby, kromě vlastní tvorby ilustruje beletrii a vydává vlastní knihy, přednáší na českých vysokých školách a cestuje, aby objevoval a svou tvorbu neustále živil novými podněty. V roce 2001 s akademickým malířem Karlem Pokorným založil občanské sdružení FIGURAMA, které každoročně výstavně představí figurální práce studentů, a to na mezinárodní úrovni.