Plošná obnova povrchu vozovky je metoda, při které se pokládají na vozovky souvislé nové živičné vrstvy. Používá se tam, kde je původní vozovka v havarijním nebo nevyhovujícím stavu, ale kde není nutno zasahovat do původních konstrukčních vrstev komunikace. Zpravidla jde o odfrézování poškozených vrstev vozovky v celé její šíři, aplikaci spojovacího postřiku, položení nové vrstvy živičné obalované směsi a její dohutnění silničními válci. Takto obnovená vozovka obvykle vydrží v dobrém stavu bez nutnosti každoročních lokálních vysprávek minimálně po dobu deseti let.
Odhadované náklady na realizaci všech osmi stavebních akcí činí přibližně 21,5 milionu korun. Dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury má představovat minimálně 85 procent uznatelných nákladů. Ředitelství silnic Zlínského kraje by mělo v tomto roce získat od SFDI na opravy krajských silnic finanční prostředky v celkovém objemu asi 108,745 milionu korun. V loňském roce financoval SFDI ve Zlínském kraji opravy silnic za 160 milionů korun.
Celoplošné obnovy povrchů silnic se realizují ve většině případů za částečných uzavírek, kdy motoristům slouží jeden jízdní pruh pro oba směry jízdy a provoz je řízen světelnou signalizací. U některých úseků silnic může být stanovena i krátkodobá úplná uzavírka, která netrvá déle než tři dny.
Plošné obnovy povrchu vozovky se dočkají silnice v Bystřici pod Hostýnem, úsek mezi obcemi Racková a Žeranovice, komunikace mezi Ostrožskou Lhotou a hranicí kraje, silnice v Kněžpoli i úseky cest mezi obcemi Lopeník a Březová, Zlín a Březnice, Slušovice a Březová a Počenice a Tetětice.
„Celkový náš letošní program plošných obnov povrchů vozovek včetně akcí financovaných výhradně z rozpočtu Ředitelství silnic Zlínského kraje bude rozsáhlejší. Seznam těchto obnov budeme doplňovat průběžně po konečném schválení dalších připravených akcí,“ uvedl šéf krajských silničářů Bronislav Malý.