Jednání se zúčastnili zástupci investora – náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Mojmír Nejezchleb společně s ředitelem Stavební správy východ SŽDC Miroslavem Bocákem, dále zástupci společnosti SUDOP Brno, která je zpracovatelem přípravné dokumentace projektu, a představitelé dotčených měst a obcí.
„V únoru loňského roku Ministerstvo dopravy projekt schválilo ve formě Studie proveditelnosti a dnes jsme v situaci, kdy řešíme dokumentaci stavby pro územní rozhodnutí, která by měla být dokončena v únoru příštího roku. A právě k této přípravné fázi zazněla na setkání řada důležitých informací od zástupců jak zadavatele, tak i zpracovatele,“ uvedl Jaroslav Kučera. Přítomní starostové tak byli seznámeni s důležitými kroky, které budou součástí vytváření přípravné dokumentace a živě se také zajímali o některé konkrétní záležitosti stavby – například o realizaci protihlukových opatření.
Projekt počítá s elektrizací celé trati z Otrokovic do Vizovic a se zbudováním druhé koleje v úseku Otrokovice – Zlín. S přelomovou modernizací, která má přijít na osm miliard korun, by se mělo začít v roce 2019.
Modernizace a elektrizace trati přinese mimo jiné zvýšení traťové rychlosti a přepravní kapacity, zlepšení komfortu pro cestující, zkrácení jízdních dob a snížení emisí i hlučnosti. Projekt počítá v Otrokovicích s rekonstrukcí kvítkovické křižovatky silnic I/49 a I/55 a podjezdem železnice a vybudováním mimoúrovňového křížení ve Zlíně-Prštném a na Podvesné.
Podobné společné setkání zainteresovaných stran se podle radního Kučery v průběhu přípravné fáze projektu uskuteční opakovaně.