Cílem průzkumu je spočítat cestující. Lidé si tak ve vozidlech MHD mohli všimnout studentů s archem papíru, kteří do něj během jízdy na lince něco zapisovali. V příštím týdnu bude průzkum pokračovat dotazováním cestujících.
„Tento podrobný a celoplošný dopravní průzkum si necháváme zpracovat externí firmou jednou za čtyři roky. Jeho výsledky nám dají velmi přesný obrázek o využívání našich spojů, o hlavních cílech jízd cestujících i o přepravních proudech a přestupních vazbách. Slouží nám to jako podklad pro úpravy jízdních řádů a pro efektivní organizování sítě MHD do budoucna,“ vysvětlil ředitel Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Josef Kocháň.
V anketním průzkumu se budou řádně označení sčítači ptát cestujících ve vozidlech nebo na zastávkách a zaznamenávat jejich odpovědi, odkud a kam a za jakým účelem dotazovaní cestují. V tomto tazatelském průzkumu má být osloveno 10 až 15 tisíc respondentů.
Dopravní průzkum realizuje pro zlínskou dopravní společnost pražská firma Czech Consult, která tuto zakázku získala ve výběrovém řízení. Výhoda stejného dodavatele průzkumu z posledních let (2008, 2012, 2016) spočívá ve shodné struktuře výstupních dat a v možnosti jejich snadného porovnávání. Firma pro průzkum používá studenty Gymnázia Lesní čtvrť Zlín, Gymnázia Otrokovice, Střední průmyslové školy Zlín a Obchodní akademie T. Bati Zlín. Dohromady se na průzkumu podílí asi 150 studentů.
„Výsledky této první části průzkumu předáme dopravní společnosti do začátku letošních prázdnin. Potom ještě asi v červenci uskutečníme v několika dnech dodatečné sčítání cestujících za letního provozu. Jeho výsledky budeme mít k dispozici do konce prázdnin,“ upřesnil technický ředitel Czech Consult a hlavní organizátor dopravního průzkumu Tomáš Matras.