Rezidentní zóny plánuje město postupně zavádět v lokalitách s převládající bytovou zástavbou. „V současné době je připravována koncepce a pilotní projekt v lokalitě Tůně, který bude v případě zájmu místních obyvatel realizován v letošním roce. Pokud by se systém osvědčil, chceme zóny rezidentního parkování zavést i v jiných částech města,“ uvedl starosta města Stanislav Blaha. Jedním dechem zmínil, že záměr vychází od občanů samotných. „Nejde o represi, ani záměr vydělávat na parkování. Je nutné hovořit o nutné regulaci z důvodu omezených prostorových možností pro parkování. Chceme výrazně zvýhodnit občany města v dané lokalitě a umožnit jim parkovat v místě bydliště,“ vysvětlil Blaha. Rezidentní zóna, konkrétně Zóna zákazu stání mimo vozidel s platnou parkovací kartou, by zvýhodňovala místní obyvatele, ale současně by, za určitých podmínek, nevylučovala parkování i jiných vozidel.
„V Tůních je zhruba 350 bytů a současný počet legálních veřejných parkovacích míst je 85. Přesto zde podle nočního sčítání fyzicky parkuje průměrně 171 vozidel. Přes den je zase oblast zatížena parkováním lidí, kteří například pracují v centru města a vyhýbají se poplatku za parkování. To chceme změnit,“ sdělil místostarosta Zdeněk Procházka, který má na starosti dopravu. Podle místostarosty je regulaci parkování v Tůních nutné spojit i s navýšením počtu legálních parkovacích míst v zóně. „Přestože jsme limitováni omezeným prostorem, je možné kapacitu legálních parkovacích míst operativně navýšit úpravou dopravního značení na asi 140 míst,“ dodal místostarosta.
Pokud město rezidentní parkování v Tůních zavede, byl by poplatek pro rezidenty (fyzické osoby s trvalým pobytem ve vyznačené zóně) symbolických 100 korun za rok, podmínkou je právní vztah k vozidlu, pro které je požadováno vystavení parkovací karty. Takzvaný abonent (například člověk, který má v místě firmu nebo provozovnu) by pak měl platit šest tisíc korun za rok. Jednorázová krátkodobá parkovací karta (návštěvy, řemeslníci a podobně) by stála 10 korun na hodinu.
V Uherském Hradišti je regulované parkování rozděleno do tří parkovacích zón se základní sazbou 10 korun za první hodinu parkování. V dalších hodinách je parkování regulováno dle zóny sazbou od 10 do 40 korun za hodinu. Pro dlouhodobé parkování jsou ve městě zřízena čtyři velká záchytná parkoviště s parkovným 20 korun na den.
V majetku a správě města je celkem přibližně 1 327 placených veřejných parkovacích míst v centru města. Jinak je v Uherském Hradišti (včetně městských částí) celkem 4 630 veřejných parkovacích míst v majetku a správě města, nezpoplatněných je celkem 3 303 parkovacích míst.
V současné době má město dostatečnou kapacitu parkovacích míst v historickém centru a jeho blízkém okolí, což společně s regulačním nástrojem, kterým je systém zpoplatnění, vytváří fungující systém bez zásadních dlouhodobých problémů s parkováním v centru. Kde má město problémy s parkováním, jsou lokality s převládající obytnou zástavbou. Rostoucí stupeň automobilizace výrazně převyšuje kapacity pro parkování budované na sídlištích při jejich vzniku. Tento neutěšený stav vede k živelnému parkování, kdy je mnohdy na hraně zajištění bezpečnosti a plynulosti provozu na komunikaci.