Oprava za téměř 200 milionů korun má být financována především z dotace Evropské unie. I přes odložení zahájení prací by Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), jež je investorem rekonstrukce, nemělo o tyto peníze přijít.
ŘSZK počítalo se zahájením opravy nadjezdu, který je se svými 425 metry nejdelším silničním mostem ve Zlínském kraji, letos v létě. Kvůli rostoucí ceně zakázky, která překročila hranici pro podlimitní výběrové řízení, však zadavatel musel zadávací řízení zrušit. V průběhu zadávacího řízení totiž bylo na základě žádostí dodavatelů o dodatečné informace zjištěno, že je nutné upravit soupis prací, dodávek a služeb nezbytných k úplné realizaci zakázky.
„Na základě provedených úprav však došlo ke změně předpokládané ceny, což má za následek překročení limitu pro podlimitní veřejnou zakázku. Jako zadavatel bychom se tak dopustili porušení zákona, neboť veřejná zakázka nebyla zadávána postupem stanoveným v zákoně pro nadlimitní veřejné zakázky. Současné zadávací řízení jsem proto musel zrušit,“ vysvětlil ředitel ŘSZK Bronislav Malý, podle něhož je pravděpodobné, že stavba bude zahájena až příští rok. „ŘSZK nyní vyhlásí zadávací řízení znovu jako nadlimitní veřejnou zakázku. Tím se však výběr zhotovitele o několik měsíců opozdí,“ upřesnil Malý, který je přesvědčen, že odložení termínu zahájení opravy nebude mít vliv na získání až devadesátiprocentní dotace, s níž kraj na tuto akci počítá.
Současně s odkladem opravy nadjezdu bude odložena i plánovaná rekonstrukce veřejného osvětlení na nadjezdu a také oprava napojení chodníků na obou stranách mostu na další komunikace pro pěší. „Na tyto akce jsme měli v městském rozpočtu vyčleněno přibližně 700 tisíc korun, které tak nyní přesuneme až na příští rok,“ vysvětlil místostarosta Tomáš Pifka.