Dopravní společnost Zlín-Otrokovice přijme 12 nových řidičů

ZLÍN – Celkem 12 nových řidičů přijme Dopravní společnost Zlín-Otrokovice. Stejný počet letos odchází do důchodu, v poslední době mají zájem o místa především ženy, sdělil serveru Zlin.cz mluvčí podniku Vojtěch Cekota.

Ze současných 188 řidičů v městské hromadné dopravě je už 41 žen. „Při přijímání nových pracovníků neděláme rozdíl mezi muži a ženami. Práci řidiče MHD dobře zvládají zájemci obou pohlaví. Nebráníme se tomu, aby se podíl žen mezi řidiči postupně zvyšoval,“ řekl ředitel Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Josef Kocháň. Za dobu jeho působení v čele firmy od roku 2003 nastoupilo na pozici řidičky 33 žen.

Řidiči trolejbusů a autobusů pracují v turnusovém pracovním režimu. „Ženám, které pečují o malé děti, se však snažíme vycházet vstříc a jejich pracovní dobu někdy upravujeme, aby mohly skloubit funkci řidičky s funkcí matky,“ dodal Kocháň. Po zapracování dosahují průměrné platy řidičů MHD asi 22 tisíc korun měsíčně. „Všichni mají nárok na 25 dnů dovolené, jízdní výhody v MHD pro sebe i rodinné příslušníky, dále dostávají příspěvek na stravování, na penzijní připojištění a také na rehabilitační a sportovní aktivity,“ vyjmenoval Cekota.

Podle něj je podmínkou pro přijetí mimo jiné věk nad 21 let a zdravotní způsobilost. „Zájemce musí být držitelem řidičského oprávnění skupiny D a profesního průkazu pro skupinu D. Získání řidičského průkazu skupiny C na nákladní automobil stojí v autoškole asi 16 tisíc korun, stejně drahé je i rozšíření ze skupiny C na skupinu D. Profesní průkaz skupiny D přijde na 22 tisíc korun,“ dodal Cekota.

Lidé však nemusí všechno zaplatit sami. „Získání řidičského průkazu nebo jeho potřebné rozšíření i získání profesního průkazu může za uchazeče uhradit v rámci programu rekvalifikace i úřad práce. My této spolupráce využíváme,“ doplnila vedoucí personálního oddělení podniku Helena Hanusová.

Rekvalifikační kurz obvykle trvá dva až čtyři měsíce. „Překážkou není ani dosažené vzdělání. Za volantem trolejbusů a autobusů sedí ve Zlíně a Otrokovicích lidé se základním, středním i vysokoškolským vzděláním. Řidiči nepotřebují ani odborné technické znalosti. Ne vozidlech nemusejí nic opravovat, o to starají zaměstnanci údržby,“ dodal Cekota.

Letos odchází do důchodu 12 řidičů, příští rok je v plánu pět řidičů. Ze 41 řidiček v podniku má nejmladší 21 let a nejstarší 60. Průměrný věk je 42 let, přičemž lze najít zaměstnankyně všech věkových kategorií. Jednou z řidiček je Marcela Frýdlová. „Je to náročná práce, ale zajímavá. Sama sebe jsem překvapila, že jsem se byla schopná zapracovat. Řízení mě vždycky bavilo, a tak si užívám i této své práce,“ řekla Frýdlová, která je řidičkou už dva roky.