Technologie souvislé údržby představují méně nákladnou variantu zlepšování technického stavu silnic, než je technologie plošné obnovy. Zatímco při plošné obnově dochází k odfrézování starého povrchu a položení nového koberce ze živičné směsi, v případě souvislé údržby se povrch vozovek uzavře položením souvislé vrstvy materiálu do tloušťky dva centimetry, takže silnice může lépe odolávat povětrnostním vlivům a zejména zimním mrazovým cyklům. Práce jsou hrazeny z provozních prostředků Ředitelství silnic Zlínského kraje určených pro opravy a údržbu silnic a jejich příslušenství.
Při použití technologie takzvaného udržovacího nátěru (NUE) se na suchou vozovku nastříká asfaltová emulze a do ní se vsype a zaválcuje kamenivo o velikosti od dvou do osmi milimetrů. Na vozovce tak zůstává vrstva kameniva, která se dále dohutňuje tlakem pneumatik vozidel při běžném provozu. „Během tří dnů vzniká na povrchu komunikace potřebná kompaktní vrstva. Po vozovce ošetřené technologií NUE mohou automobily okamžitě jezdit. Motoristé zde však musejí na několik dnů snížit rychlost na 30 kilometrů v hodině. Upozorní je na to přechodné dopravní značení. Pokud někdo tuto rychlost překročí, vzniká poměrně velké riziko odlétávání kaménků a poškození oken jiných vozidel,“ upřesnil Cekota. Cena u pokládky dvou vrstev touto technologií činí 140 Kč/m2 (včetně DPH).
Technologie položení mikrokoberce za studena (MK) spočívá v tom, že speciální souprava nanáší na suchý povrch komunikace směs modifikované asfaltové emulze s drobným kamenivem. Ocelový rám tuto vrstvu roztírá do roviny. Zatvrdnutí vyžaduje 30 až 60 minut času, kdy na tento povrch nesmějí najíždět žádná vozidla. Silniční provoz bývá při těchto pracích usměrněn světelnou signalizací do jednoho jízdního pruhu. Vzhledem ke krátkodobosti takového omezení dopravy však silničáři termíny těchto uzavírek ve svém přehledu na internetu nezveřejňují. Cena, která zahrnuje pokládku dvou vrstev, činí asi 190 Kč/m2.
Práce na silnicích potrvají od června do konce září.