Anketu Přívětivý úřad vyhlásilo Ministerstvo vnitra. Zúčastnilo se jí 190 obcí s rozšířenou působností a Zlín se umístil mezi 45, které získaly ocenění. Mezi statutárními městy patří do nejlepší pětice.
V závěrečném hodnocení ministerstva se uvádí, že zlínský úřad poskytuje nadstandardně kvalitní služby a snaží se vycházet občanům/klientům maximálně vstříc. „Moc si tohoto výsledku považujeme. Organizátoři si vyžádali ohromné množství podkladů, takže jejich hodnocení má váhu. I přes úspěch ale víme, že je co zlepšovat. V mezidobí mezi sběrem dat a vyhodnocením jsme již zavedli další opatření a vylepšení, díky kterým věříme, že se příští rok umístíme ještě lépe,“ prohlásila Helena Eidová, tajemnice zlínského magistrátu.
Cílem ankety bylo zjistit míru kvality a přívětivosti služeb, které úřady lidem poskytují. Hodnotily se čtyři desítky kritérií rozdělených do tří kategorií – přístupnost úřadu pro občany, transparentnost úřadu a komunikace s úřadem. Sledoval se tak například počet úředních hodin, zavádění moderních IT nástrojů, jako je elektronický objednávkový systém, nebo zveřejňování dokumentů na webových stránkách města.
Celkovým vítězem ankety se stal Liberec, následován místní částí Praha 18 a Žďárem nad Sázavou. V rámci Zlínského kraje se na prvním místě umístila radnice ve Valašském Meziříčí, druhé místo patří Otrokovicím a třetí Zlínu.