Vzhledem k tomu, že stav autobusového nádraží je dlouhodobě neutěšený, začaly být zvažovány varianty úprav pro zatraktivnění hromadné dopravy, zvýšení bezpečnosti cestujících, dopravců i ostatních pěších procházejících nádražím, řešení lepší návaznosti na vlakové nádraží, rozšíření parkovacích možností, možností pro odstavování kol, rozšíření informačního systému a podobně.
Na svém posledním jednání 24. května zastupitelé města vybírali ze dvou variant provedení. Většina nakonec zvedla ruku pro variantu A, kterou přednesl vedoucí oddělení investic radničního odboru výstavby, rozvoje a životního prostředí Stanislav Julíček a který je zároveň autorem řešení. Grafické zpracování provedl Jan Julíček.
„Vzhledem k tomu, že rozhodování o variantách bylo velmi obtížné a komplikované, na zajištění rozsáhlých podkladů pro podání žádosti o podporu už zbývá velmi málo času.
Začátkem měsíce se podařilo uzavřít smlouvu s firmou Laboro atelier Choceň, která by měla zpracovat potřebné projektové dokumentace a do 30. srpna musejí být připraveny všechny podklady pro podání žádosti o podporu,“ dodal Stanislav Julíček.
Pokud se městu podaří do stanoveného termínu všechny podklady zajistit, a to včetně potřebných smluv a správních řízení, stavba terminálu by pak mohla být realizována v příštím roce dle podmínek poskytovatele dotace.