Jde o úsek dlouhý 3 400 metrů. Předpokládá se spolufinancování evropskými prostředky v rámci Integrovaného regionálního operačního programu.
„Jedním z hlavních důvodů rekonstrukce silnice je nevyhovující stav povrchu vozovky, což má dopad na bezpečnost a plynulost silniční dopravy. Na základě sběru poruch byl daný úsek silnice zařazen do stavu provozní způsobilosti 4 – nevyhovující. Problematické je v současné době i šířkové uspořádání silnice,“ podotkl Cekota.
Stavební úprava bude spočívat v obnově obrusné a ložné vrstvy s navýšením nivelety. V místech rozšíření a sanace krajnic bude provedena kompletní konstrukce vozovky, případně sanace. Na vjezdu do Polichna ve směru od Uherského Brodu bude vybudován zpomalovací prvek za účelem snížení rychlosti vozidel. V celém úseku budou vyměněna nevyhovující svodidla, obnovena funkčnost odvodnění (pročištění příkop), rekonstruováno 18 propustků, upraveny sjezdy na přilehlé nemovitosti a obnoveno svislé a vodorovné dopravní značení.
Smluvní cena za tuto zakázku činí 68,848 milionu korun včetně DPH. Stavba má být financována s využitím dotace v rámci Integrovaného regionálního operačního programu. Výše dotace se předpokládá ve výši 85 % z uznatelných nákladů, dalších 5 % prostředků by měl poskytnout státní rozpočet. Zbývající náklady uhradí Zlínský kraj prostřednictvím Ředitelství silnic Zlínského kraje. Stavební práce budou zahájeny v červenci a celá stavba bude ukončena nejpozději do března příštího roku.
„Hlavní stavební práce se uskuteční za částečné uzavírky silnice II/490 s využitím semaforové soupravy. Tranzitní doprava nad 7,5 tuny bude vedena po objízdné trase z Luhačovic přes Petrůvku, Slavičín, Pitín, Bojkovice, Záhorovice, Šumice do Uherského Brodu,“ dodal Cekota.