Změna dopravního značení souvisí se zavedením pilotního projektu rezidentních zón a zjednodušeně se dá říci, že se za pomoci svislého a vodorovného dopravního značení zlegalizují dnes už stejně používaná parkovací místa. „Město v souvislosti se vznikem projektu rezidentního parkování na sídlišti Tůně nemá v plánu rušit dětské hřiště a na jeho místě budovat parkoviště,“ uvedl Pášma.
Rezidentní parkování bude v praxi fungovat tak, že ten, kdo nemá v daném území platnou „rezidentní/abonentní“ parkovací kartu, nebude moci v lokalitě parkovat. „Obyvatelé, pro které je mnohdy obtížné zaparkovat v blízkosti bydliště (například z důvodu obsazení parkovacích míst občany dojíždějícími do města za prací) by tak měli jistotu zaparkování v dané lokalitě. Nutno podotknout, že všechny výše popsané skutečnosti se obejdou bez stavebních zásahů a tedy i rušení zeleně, nebo například dětského hřiště. Veřejná prostranství na sídlišti Tůně byla opravena v roce 2012 v rámci Integrovaného plánu rozvoje města, a proto je také, s ohledem na udržitelnost projektu, stavební zásah do těchto ploch vyloučen,“ poznamenal mluvčí města.
Letos v květnu se v Hradišti uskutečnilo veřejné projednání, na kterém občané mohli vznést své připomínky. Navrhovanou úpravu obyvatelé v naprosté většině kvitovali.
V současné chvíli město Uherské Hradiště zpracovává aktualizaci koncepce dětských hřišť a sportovišť. „Po jejím zpracování, se kterým bude seznámena i veřejnost, se budeme zabývat optimalizaci dětských hřišť. Říct tedy nyní, zda a jak se budou dětská hřiště upravovat, je holý nesmysl, což se týká i zmíněné lokality Tůně,“ dodal Pášma.
Rezidentní parkování vnímá vedení radnice jako pilotní projekt. Pokud by se v průběhu jeho užívání přišlo na nějaké nedostatky, bude se jimi město zabývat a bude je řešit. „Zdůrazňujeme, že jsme přistoupili k pilotnímu projektu rezidentního parkování v Tůních na základě požadavků místních obyvatel a v žádném případě se nejedná o jakékoliv restriktivní opatření,“ uzavřel Pášma.