Smyslem investic a úprav je především bezpečnost chodců a plynulost dopravy. V plném proudu je momentálně stavba rondelu v ulici 6. května. Budují se podklady pro část směrem k železnici a byly zahájeny přeložky některých sítí. „Předpokládáme, že současný stav průjezdnosti bude zachován do konce července – průjezd je možný pro dvě vozidla, tedy v obou směrech. Řidiči se tak nemusejí bát do stavby pomalu vjet, i když jí již projíždí protijedoucí (i nákladní) vozidlo,“ sdělil starosta města Rudolf Seifert s tím, že práce by zde měly být hotovy do konce září.
Kvůli zajištění bezpečnosti chodců byly zahájeny i práce v ulici Palackého. „Přeznačení jedné z nejvytíženějších a nejnebezpečnějších křižovatek ve městě, a to mezi ulicemi Palackého, Grohova a Nerudova, považujeme za velmi významné. Smyslem je především toto křížení zpřehlednit a zvýšit bezpečnost pro chodce. Jedná se nyní o přechodné značení a podle toho, jestli se osvědčí, bude realizováno i stavebními úpravami. Vyřešit ale značení v této lokalitě je velmi složité a nejde ho vytvořit tak, aby byli spokojeni motoristé a přitom zajištěna co největší bezpečnost chodců. Návrhy řešení jsme konzultovali s Dopravním inspektorátem, policisty, strážníky a dalšími odborníky,“ uvedl Seifert.
Konkrétně se tedy jedná o posunutí přechodu pro chodce u prodejny potravin U Adama před budovu pošty. Přechod před restaurací Tacl bude posunut o asi pět metrů dále od křižovatky a současně dojde také k úpravě jízdních pruhů. „V souvislosti s úpravami v ulici Palackého a budováním v ulici 6. května žádáme řidiče o trpělivost a především opatrnost při průjezdu lokalitami,“ konstatoval starosta.
Úpravy pro bezpečí chodců, ale především dětí, byly provedeny také v lokalitě Smetanovy sady v blízkosti 1. a 2. Základní školy a školní jídelny. V ulici byla stanovena nejvyšší povolená rychlost 20 km/h, zákaz stání platí v době v době od 7.00 do 16.00 hodin a mimo tuto stanovenou dobu je stání povoleno ve směru jízdy a nově byl umístěn retardér u vchodu ke školní jídelně. „Je škoda, že se musí k podobným opatřením přikročit a sami motoristé nejsou schopni ohleduplně dbát bezpečnosti a respektovat druhé účastníky provozu i dopravní značení. S tímto konstatováním také souvisí represe, kdy strážníci městské policie budou na některé lokality více dohlížet a využívat své pravomoci,“ dodal starosta.