Hlasovat bude moci široká veřejnost na webové stránce „Nejkrásnější nádraží v ČR“ a to od 23. září do 10. října.
Prvorepubliková stavba výpravní budovy uherskobrodského vlakového nádraží z roku 1927 prošla v roce 2015 a 2016 celkovou rekonstrukcí. Předmětem rekonstrukce budovy, která je v ochranném pásmu městské památkové zóny, byly zejména vnitřní prostory, vnější plášť budovy se škrábanými sgrafity zobrazujícími slovácké ornamenty na fasádě a přilehlé nástupiště s přístřeškem.
Impulsem k rekonstrukci nádražní budovy a jejího okolí byla realizace projektu Dopravní terminál Uherský Brod. Projekt vybudování terminálu měl dvě etapy. V první etapě v roce 2010 byla z místa historických hradeb města vybudována bezbariérová přechodová lávka nahrazující původní betonové schodiště a prkennou lávku přes koleje. Nově se tak nádraží díky výškovému rozdílu bezbariérově propojilo mostem z historického jádra města přes silnici i železnici, s výtahem a propojem k nádraží.
Druhá etapa získala podporu z Programu švýcarsko-české spolupráce a zahrnovala vybudování společného zastřešeného nástupiště pro vlak i autobus nebo stavbu parkovišť pro více než sto aut. Malý nádražní bufet se proměnil v útulnou kavárničku a lidem slouží také miniknihovnička, kterou zde zdarma pro cestující zřídila Knihovna Františka Kožíka. Prostor před nádražím zdobí tryskající fontána s bronzovým uměleckým dílem zobrazujícím dopravní uzel. Jde o dílo sochaře Ondřeje Olivy. Samozřejmostí je WiFi připojení nebo směrovky pro návštěvníky. „Přednádražní prostor se změnil na odpočinkovou zónu s lavičkami, novými stromy a trávníky podobně, jako tomu bylo v roce 1928,“ dodala Sladká.
Původní slováckou podobu dala uherskobrodskému nádraží Rozka Falešníková (1900 – 1983) – vyšívačka, znalkyně slovácké lidové výšivky a malířka. Šlo o první nádraží na jižní Moravě, které bylo ozdobeno ornamenty inspirovanými motivy slovácké výšivky. První vlak přijel do Brodu v roce 1883.