Prevence rizikových projevů u školní populace je jednou z oblastí, kterou se Zlínský kraj intenzivně zabývá. „K této problematice má vypracovaný krajský plán, k jehož aktuálním cílům patří mimo jiné i realizace krajských konferencí,“ objasnil Vandík.
Poslední se uskutečnila tento týden v prostorách Univerzity Tomáše Bati. „Byla zaměřena na téma vztahy, spolupráce a komunikace se žáky, rodiči a kolegy v rámci školy,“ řekl Vandík. Hlavními lektory byli Helena Vrbková, Zuzana Netočná a David Čáp.
Dalším přizvaným hostem byl Miroslav Orel, ředitel Krajské pedagogicko-psychologické poradny a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Zlín. „Úloha školních metodiků prevence je v dnešní době nezastupitelná, proto je potřeba si přát, aby měli příznivé podmínky ve školách pro jejich záslužnou práci a aby jim vedení škol vycházelo vstříc,“ řekl radní Zlínského kraje zodpovědný za školství, mládež a sport Petr Navrátil.
David Čáp otevřel téma rizik komunikace uvnitř týmu školy, v němž se dotkl nejčastějších komunikačních chyb a nedorozumění uvnitř týmu školy. Helena Vrbíková se v přednášce zabývala čtením psychodynamiky v prostoru školy a posluchači měli také možnost si vybrat ze tří workshopů na téma komunikace s rodiči, základní psychodynamické hybatele školní skupiny jako celku nebo na téma zvládání konfliktů se žáky.
Zlínský kraj letos v oblasti prevence rizikových typů chování ve školách finančně podpořil 14 školních zařízení celkovou částkou 485 tisíc korun. Kromě toho každoročně oceňuje kvalitní práci školních metodiků prevence, a to už od roku 2004.