Celková „známka“ hodnocení se zlepšila z loňské hodnoty 3,58 na 3,46. Přibylo silnic v kategoriích „výborný“, „dobrý“ a „vyhovující“, ubylo úseků hodnocených jako „nevyhovující“ nebo „havarijní“.
„Ukazuje se, že větší objem finančních prostředků, které jsme zejména díky dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury mohli v loňském i v tomto roce vložit do plošných obnov povrchů vozovek, spolu s prostředky Zlínského kraje a EU, přináší výsledky,“ řekl k novému hodnocení stavu vozovek na krajských silnicích ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.
„Známka“ průměrného celokrajského hodnocení stavu povrchu vozovek II. a III. třídy na pětibodové stupnici k 30. září činí 3,46. V porovnání s předchozím rokem (3,58) jde o poměrně výrazné zlepšení. Nejlepší vozovky II. a III. třídy měly okresy Kroměříž (hodnocení 3,41) a Zlín (hodnocení 3,46). Okres Kroměříž má největší podíl silnic s novým povrchem (hodnocení 1).
V porovnání s loňským rokem došlo v kraji k nárůstu podílu úseků hodnocených stavem „výborný“. Přibylo rovněž vozovek ve stavu „dobrý“ a „vyhovující“. V kraji je evidováno 261 kilometrů silnic II. a III. třídy ve výborném stavu (1), 308 kilometrů ve stavu dobrém (2) a 213 kilometrů ve stavu vyhovujícím. Naproti tomu se na krajských silnicích snížila délka vozovek zařazených do hodnocení „nevyhovující“ (zhruba o 43 kilometrů) a „havarijní“ (téměř o 48 kilometrů).
Ředitelství silnic Zlínského kraje zadává nezávislé hodnocení stavu povrchu vozovek II. a III. třídy (tedy silnic ve vlastnictví Zlínského kraje) každoročně. Zpracovatelem posudku byla specializovaná firma z Brna. Stav povrchu vozovek se hodnotí podle kritérií daných technickým předpisem TP 87. Vozovky jsou podle svého technického stavu zařazovány do pěti skupin: 1 – výborný stav, 2 – dobrý stav, 3 – vyhovující stav, 4 – nevyhovující stav, 5 – havarijní stav.