Loni žádalo 217 lidí o výpis z rejstříku trestů, 190 o výpis z katastru nemovitostí, 95 z obchodního rejstříku, 35 z živnostenského rejstříku a 10 o bodové hodnocení řidiče a další. „Služby poskytované prostřednictvím Czechpointu významně usnadňují přístup k informacím. Když uvážíme, jak zdlouhavé bylo dříve například pořízení výpisu z trestního rejstříku ve srovnání s dneškem, kdy je tato služba možná na počkání, vidíme nesporné výhody elektronizace veřejné správy,“ uvedl ředitel krajského úřadu Vladimír Kutý.
Ve Zlínském kraji pro občany funguje 363 pracovišť Czechopintu, a to zejména na městských a obecních úřade, kde je jich 287. „Služby Czechpoint však zajišťuje také Česká pošta, hospodářské komory, notáři a banky“ dodala Mráčková.
V celé České republice funguje 7188 pracovišť Czechpoint. Z 80 procent jsou na obecních úřadech. „Největší zájem je o výpisy z rejstříku trestů, dále o výpisy z katastru nemovitosti a v menší míře se pak požadují výpisy z obchodního rejstříku, konverze dokumentů z elektronické do listinné podoby, požadavky týkající se bodového hodnocení řidičů nebo jiné druhy služeb,“ uvedla Mráčková.