Zkušební provoz malého autobusu byl součástí zářijového Evropského týdne mobility. Za dva týdny absolvoval sedmnáctimístný mikrobus celkem 81 okružních jízd, při nichž přepravil 1 328 cestujících, nejčastěji seniorů a dětí. Zastupitelé se ale na základě analýzy shodli, že jeho případný trvalý provoz by byl příliš drahý.
„Je nutno říci, že veřejná doprava je především službou pro veřejnost, která zvyšuje kvalitu života a která vždy potřebuje dotování, stejně jako například kultura nebo sport. Přestože jsme u veřejnosti v průběhu zkušební doby zaznamenali převážně pozitivní ohlas vypovídající o užitečnosti záměru, ukázala se i jeho značná ztrátovost,“ konstatoval místostarosta Martin Janík.
Pokud bychom chtělo město v praxi zachovat časy i zastávky testovacího jízdního řádu, bylo by nutné počítat s denními náklady okolo 3 500 korun. „Za jedno pololetí provozu by se pak náklady na dokrytí ztráty pohybovaly mezi 400 až 500 tisíci korunami. K tomu je nutno připočítat náklady na vybudování oficiálních zastávek, zajištění licencí, vozidla a podobně. Tyto prostředky jsme v zastupitelstvu zhodnotili jako příliš vysoké,“ dodal místostarosta.
Zastupitelé se zabývali i administrativními podmínkami zřízení městské hromadné dopravy, diskutovali o právních otázkách, formě provozování i požadavcích bezpečnosti silničního provozu. „Příprava linky veřejné dopravy je velkým úkolem, který je ovšem v tuto chvíli nad možnosti města. Výsledky zkušebního provozu ale rozhodně nezahodíme, pokud by se v budoucnu otevřely cesty ke zřízení veřejné linky, data by jistě posloužila při její koncepci,“ uzavřel místostarosta.
Autobus ve zkušebním období jezdil pouze v pracovních dnech, během nichž souhrnně urazil 1 057 kilometrů. Denně se v průměru svezlo 148 cestujících, na jednu jízdu tak připadlo průměrně 16 lidí. Prodáno bylo 759 jízdenek, pro zbývající jízdy pasažéři využili bezplatných poukázek vydaných v Klobuckém zpravodaji. Nejvytíženější jízdy vykázaly spoje v ranní špičce a poté po 15. hodině. Jako nejvíce využívané se ukázaly být zastávky Sychrov, Poliklinika (u budovy), na ulicích Luční a Školní a také na Masarykově náměstí.