Vsetínské autobusové nádraží bude dočasně sloužit i jako parkoviště pro auta

VSETÍN - Demolice budovy ČSOB ve vsetínské Nádražní ulici si vyžádá částečné a později i úplné uzavření parkoviště u věžového domu. Deficit parkovacích míst má alespoň částečně vyřešit zřízení dočasného parkoviště v části autobusového nádraží, serveru Zlin.cz to za vsetínskou radnici uvedl Jiří Žůrek.

Stavební firma by měla v nejbližších týdnech zahájit demolici budovy v Nádražní ulici, kde plánuje postavit novou nákupní galerii a také podzemní parkoviště pod částí současné parkovací plochy u věžáku. Město pak naváže na tuto akci stavbou vlastního podzemního parkoviště pod zbývající částí parkoviště.

Stavební práce si vynutí uzavření této v centru města největší parkovací plochy, která má kapacitu necelých sto míst. „Jsme si vědomi, že parkovacích míst ve městě je nedostatek, i toho, že uzavření parkoviště u věžáku tuto situaci ještě více zkomplikuje. Hledali jsme proto možnosti, jak řidičům v centru parkování umožnit,“ řekl místostarosta Tomáš Pifka s tím, že se město dohodlo s firmou ČSAD Vsetín, která pro potřeby parkování dočasně uvolní část autobusového nádraží. „Od platnosti nového jízdního řádu, tedy od 12. prosince, dojde k úpravě umístění stanovišť autobusů ČSAD Vsetín, a to tak, že druhé nástupiště směrem od Nádražní ulice nebudou autobusy využívat. Tento prostor využijeme ke zřízení placeného parkoviště s šikmým stáním o kapacitě přibližně 50 míst,“ vysvětlil záměr radnice Pifka a dodal, že parkovací stání budou vyznačena vodorovným dopravním značením. K novému parkovišti bude také přesunut automat pro platbu parkovného.

Do budoucna by se měla situace s parkováním v centru města dále zlepšit. V městské části podzemního parkoviště je naprojektováno 55 parkovacích stání. Další budou v podzemní části nákupní galerie. V návrhu studie řešení přednádražního prostoru se navíc počítá také se stavbou parkovacího domu na místě bývalé železniční vlečky do Jasenic. Jeho kapacita by se mohla pohybovat kolem dvou set míst. „Tato místa by pak mohli například využívat řidiči, kteří zde zaparkují a dále budou pokračovat některým z prostředků hromadné dopravy. Po předložení jízdenky by tito měli parkování zdarma,“ přiblížil plány města Tomáš Pifka s tím, že realizace této vize se odhaduje v horizontu pěti let.