Nové logo z dílny pražského studia Najbrt pracuje se zkratkou VALMEZ a vizuální styl vychází z tančících písmen. Základní barvy červená, modrá, zelená, žlutá vychází z erbu města a lidových krojů.
„Heraldický znak města je využíván při oficiálních příležitostech. V případě méně formálních komerčních, kulturních či sportovních akcí se ukázalo, že tradiční heraldický znak města v bludišti nejrůznějších log a značek zaniká a jeho umístění mezi nimi nepůsobí důstojně,“ vysvětlil starosta města Robert Stržínek.
Podle místostarostky Yvony Wojaczkové se podařilo vymyslet pojetí, které může městu pomoci v dalším rozvoji. „V jednoduchosti je síla. Jsem přesvědčena, že Valmez užitím nového loga udělá velký krok dopředu k funkční a moderní komunikaci, která odpovídá 21. století. Nová značka dává prostor pro prezentaci aktivit města v celé jejich šíři,“ dodala Wojaczková.
Tančící písmena v suverénní zkratce VALMEZ, která je už sama o sobě logem, má podle autora Aleše Najbrta vyjádřit velmi jednoduše charakter Valašského Meziříčí, jeho obyvatel i zeměpisné polohy. „Nové logo vystihuje Valašské Meziříčí jako město plné života, které hýří energií a především kulturním a sportovním duchem i občanským životem. Stejně jako vlastní město, logo se ve svém historickém rámci neustále proměňuje. Značka nabízí téměř nekonečné možnosti kombinování písmen tak, aby se neokoukala. Je lehce zapamatovatelná, reprodukovatelná a překreslitelná i laikem, od školních výkresů po fotbalové tribuny. Díky tomu se dostává blíž těm, kteří ji budou používat a které zastupuje,“ řekl Najbrt.
Nové logo Valmez začne po Vánocích používat město, jeho příspěvkové organizace a dále příjemci finanční podpory z rozpočtu města v rámci grantového systému. „Nejvíce se však těšíme na zapojení nového loga Valmez do komunikace nejrůznějších spolků, sportovních oddílů, soukromých firem a hlavně občanů našeho města,“ doplnil Jindřich Motýl, předseda Komise pro městský marketing, která vznik nového loga iniciovala.
Svoji novou značku začne Valašské Meziříčí používat od ledna. Za nové logo zaplatí město 300 tisíc korun bez DPH.
Studio Najbrt patří k nejznámějším českým grafickým studiím. Z dílny studia vyšlo logo města Prahy, Ostravy, České televize, DOX, design Karlovarského filmového festivalu nebo České filharmonie.