Záměrem výstavy je opětovně poukázat na vysokou hodnotu, pestrost a rozsáhlost sbírky, která i přes realizaci stálé expozice Pprostor Zlín | Řády vidění zůstává z větší části uložena mimo dosah veřejnosti v uzavřeném prostředí depozitáře. Výběr děl se soustředí na tvorbu řady vrcholných představitelů naší výtvarné scény uplynulých dvou století. Jde o nejhodnotnější díla, která reprezentují různé časové a tematické úseky sbírky.
Úvodní část výstavy patří kolekci 19. století, která je zastoupena zejména krajinnými a portrétními díly, například F. X. Procházky, J. Navrátila, J. Mánesa či V. Brožíka. České umění přelomu století je doloženo pracemi J. V. Myslbeka nebo J. Mařatky, ale také jej dokumentují malířské kompozice žáků krajinářské školy
J. Mařáka.
„V rámci generace, která se zasloužila o avantgardní rozvoj výtvarného dění počátkem 20. století, se v expozici uplatňují její rozhodující osobnosti jako je E. Filla, A. Procházka nebo J. Čapek. Přehlídka dále reflektuje časový úsek od neoklasicismu a prací členů Tvrdošíjných přes tvůrce z okruhu surrealismu, ale též reprezentanty dalších tendencí v českém meziválečném umění až po díla, v nichž je obsaženo drama doby přelomu 30. a 40. let, včetně prací členů Skupiny 42. V kontextu tvorby první poloviny 20. století rovněž vynikají představitelé slovenské moderny, například Ľ. Fulla, J. Bauernfreund a C. Majerník,“ doplnila kurátorka výstavy Pavlína Pyšná. Další významné těžiště prezentované sbírky spočívá v dílech klíčových postav české výtvarné scény 60. let 20. století.