Budova prodejního centra, která má číslo popisné 5185, byla už od svého vzniku navržena jako stavba dočasná. Na odstranění se nyní dohodl její majitel s městem, které je vlastníkem pozemku a jedním z investorů výstavby dopravního terminálu. „Odstranění budovy zajistí její majitel nejpozději ke konci června roku 2017. V návaznosti na to ukončí svou činnost v tomto objektu i provozovatelé nebytových prostor,“ prohlásil náměstek primátora Patrik Kamas, který za radnici vedl jednání.
Nový dopravní terminál vznikne v návaznosti na modernizaci a elektrifikaci železniční trati Otrokovice – Zlín – Vizovice. Urbanistická studie počítá s jeho umístěním v prostoru stávajícího autobusového nádraží, kde budou postaveny hned tři nové objekty: výpravní budova vlakového nádraží, budova autobusového nádraží a objekt, jenž bude sloužit komerčním účelům.
Výpravní budova vlakového nádraží bude nově umístěna v linii s novou budovou UTB a nabídne i dostatečný počet parkovacích míst pro odstavení vozů a následné využití služeb vlakového nebo autobusového dopravce. Plocha autobusového nádraží se oproti stávajícímu stavu zmenší a na ní vznikne výpravní budova se zázemím pro cestující. Uvolněný prostor bude využit pro stavbu nového komerčního objektu, který bude s výpravní budovou spojen podchodem.
„Díky modernizaci a elektrifikaci železniční trati získá Zlín přímé a rychlejší spojení s dalšími městy a obcemi. Současné rozmístění autobusového a vlakového nádraží, včetně návaznosti na ostatní druhy městské dopravy, neodpovídá požadavkům 21. století a to nemluvíme o vzhledu, který je poplatný době svého vzniku. Nádraží bývá vstupní branou do města a tak by mělo i odpovídajícím způsobem vypadat,“ konstatoval Patrik Kamas.
Příprava výstavby dopravního terminálu je společným projektem města Zlína a společnosti Bent Holding, která vlastní autobusové nádraží.