Současné dopravní hřiště v Brodě je příliš malé, takže do výuky například nelze kvůli bezpečnosti zapojit celou třídu. „Chceme vybudovat areál, který nejen umožní výuku dopravních situací na větším, a tedy bezpečnějším prostoru, ale zároveň umožní, aby areál mohly využít k odpočinku rodiny s dětmi. Tím by se propojila výuková část s možností trávení volného času pro celou rodinu,“ vysvětlila Sladká.
V plánu je zachování stávajícího dopravního hřiště tak, aby byly využity již zbudované zpevněné části. Jeho plocha se však rozšíří, což umožní bezpečnější pohyb na ploše i pro více dětí současně. Plochy s živičným povrchem budou sloužit jako komunikace. Ze zámkové dlažby budou vybudovány chodníky, cyklostezka bude provedena ze zámkové, barevně odlišné dlažby. V komunikacích se osadí ostrůvky, nově bude umístěn také železniční přejezd s výstražnou světelnou signalizací a zabezpečením přejezdu. Doplněno bude vodorovné i svislé dopravní značení.
V části rozšíření je navržena také plocha využívaná jako bike park. Ten bude doplněn o hřiště s herními prvky a pískovištěm. Kolem dětského hřiště vznikne prostor pro jízdu na odrážedlech, případně pro výuku jízdy na kole. Svah navazující na dětské hřiště poslouží k vybudování tunelu na prolézání, instalaci slaňovací plošiny a svahové skluzavky. Měly by tu být i nové fitness prvky. Zajímavým prvkem na stezce pro cyklisty bude dřevěný můstek přes komunikaci se suchým potokem.
„Vzhledem k vysokým celkovým nákladům je možné rozdělit realizaci na dvě etapy. V I. etapě vybudujeme zpevněné plochy, dopravní značení, mobiliář, vegetační úpravy, světelnou signalizace křižovatky a zabezpečení železničního přejezdu. Cena této etapy by byla asi 3,7 milionu korun. Ve II. etapě by se doplnilo dětské hřiště, bike park a lávka se suchým potokem. Náklady na tuto etapu jsou odhadovány na 1,8 milionu korun,“ dodala Sladká.
Město Uherský Brod by chtělo využít možnosti financování rozšíření dětského dopravního hřiště formou dotací v rámci dotačního titulu ministerstva pro místní rozvoj Národní program podpory cestovního ruchu v regionech a zároveň podpory ze Zlínského kraje.