Podle něj se dá říct, že průběh zimního počasí v únoru silničáře nepřekvapil ani v příjemném, ani v nepříjemném smyslu. „Počasí více odpovídalo dlouhodobému průměru druhého měsíce v roce. Množství výkonů při zimní údržbě silnic a s tím i výše nákladů byly o něco nižší než v měsíci lednu,“ řekl Cekota.
V únoru silničáři pluhovali skoro 42 tisíc kilometrů silnic nižších tříd a posypali přes 43 tisíc kilometrů těchto komunikací. „Spotřeba posypové soli činila 1519 tun, interního posypového materiálu se spotřebovalo 3633 tun,“ uvedl Cekota.
Letošní únor byl pod průměrem únorů z předchozích pěti zim. Za předchozích pět zimních období se v únoru pluhovalo průměrně 58 tisíc kilometrů silnic a posypávalo skoro 48 tisíc kilometrů silnic. Náklady průměrně činily bezmála 24 milionů korun. Na druhé straně loňský únor byl ještě mírnější. „Tehdy se pluhovalo jen bezmála 13 tisíc kilometrů a posypalo se 20 tisíc kilometrů silnic. Náklady činily 11,2 milionů korun. Extrémní byl naopak únor v roce 2013, kdy se pluhovalo přes 131 tisíc kilometrů a sypalo 100 tisíc kilometrů silnic. Měsíční náklady tehdy přesáhly 46 milionů,“ připomněl Cekota.
Za celou letošní zimu se od loňského listopadu spotřebovalo přes 7000 tun soli a skoro 14 tisíc tun inertního posypu. Náklady jsou už téměř o 15 milionů korun vyšší než za celou zimní sezónu, která se počítá do konce března. Konečnou bilanci letošní zimy bude mít Ředitelství silnic Zlínského kraje v první polovině dubna.