Původně čelil šestapadesátiletý řidič trolejbusu podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti. Nakonec ale policisté dospěli k závěru, že za nehodu vlastně nemohl. Následky nehody byly velmi vážné – všech asi 20 cestujících se při havárce zranilo. Pět lidí ve věku od 51 do 82 let utrpělo těžká zranění a zbylých 15 cestujících vyvázlo s lehkým zraněním. Škoda na trolejbusu byla vyčíslena na 3 200 000 – 3 700 000 korun.
Policejní komisař si v průběhu prověřování případu vyžádal znalecké posudky z oboru dopravy a zdravotnictví, vyhodnotil kamerové záznamy, vyslechl účastníky i svědky dopravní nehody. „Z policejního prověřování vyplynulo, že vliv na vznik havárie měl výlučně zdravotní stav řidiče z obce na Zlínsku. Bezprostředně před havárií u něj nastala zdravotní indispozice, která měla vliv na vznik dopravní nehody. Schopnost řídit v tomto stavu jakýkoli dopravní prostředek byla nulová, protože řidič ztratil vědomí. Tuto zdravotní indispozici nemohl předvídat, protože u něj nastala poprvé v životě. Žádného pochybení se nedopustil ani zaměstnavatel při plánování služeb a odpočinku u řidiče, technický stav trolejbusu byl bez závad,“ vysvětlila důvody odložení případu Kozumplíková.