Březen byl mimořádně teplý, a proto i březnové náklady byly nízké. „Celkové náklady za letošní zimu dosáhly částky 84,285 milionu korun. Je to více než za mimořádně mírnou zimu před rokem, kdy náklady činily 67,1 milionu korun. Z dlouhodobého hlediska ale letošní číslo nevybočuje z dlouhodobého průměru,“ uvedl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Ing. Bronislav Malý.
Letošní zimní údržba silnic zůstala svými náklady lehce pod průměrem předchozích pěti zimních sezon, který činil 89 milionů korun. „Neznamená proto žádný mimořádný zásah do rozpočtu Ředitelství silnic Zlínského kraje a nijak neomezí plánované letní práce na silniční síti,“ uvedla Janečková.
Za celou zimu se pluhovalo 126 tisíc kilometrů silnic a posypalo skoro 167 tisíc kilometrů silnic. Spotřebovalo se přes 7000 tun soli a skoro 14 tisíc tun inertního posypu.
Ve srovnání čtyř okresů Zlínského kraje bylo zimní období tradičně nejnáročnější na Vsetínsku, kde náklady činily 28,5 milionu, následuje Zlínsko s náklady 24,4 milionu, Kroměřížsko se 17,4 milionu a Uherskohradišťsko s 16,9 milionu korun. „Pro mne byl během uplynulé zimní sezony určitým překvapením především měsíc březen, ve kterém celkové náklady na zimní údržbu silnic II. a III. třídy dosáhly částky pouze 2,5 milionu korun. Jsou to nejmenší březnové náklady za posledních 12 let. Je to určitě dobře pro letní práce na silnicích,“ uvedl náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka, který má zimní údržbu silnic na starosti.
Období zimní údržby silnic trvá od 1. listopadu do 31. března. Započítávají se i náklady na přípravné práce, které začínají už v dřívějším období. Nejnáročnější zima byla mezi roky 2012 a 2013 a nejmírnější v letech 2013 až 2014.