Modernizace železniční trati Otrokovice – Vizovice by měla stát 12 miliard korun

ZLÍN – Modernizace železniční trati Otrokovice – Vizovice by měla stát 12 miliard korun. Původní odhady se přitom pohybovaly kolem osmi či devíti miliard korun. Podle zástupců Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem stavby, je důvodem její technická náročnost - protihlukové stěny, mimoúrovňová křížení, tunel a tak dále, sdělila serveru Zlin.cz mluvčí zlínského hejtmanství Renata Janečková.

„Tyto důvody považujeme za zcela objektivní a budeme při komunikaci s ministerstvem dopravy trvat na realizaci této stavby v navržené variantě, neboť se z našeho pohledu jedná o akci zcela zásadního významu, která přinese nejen zvýšení traťové rychlosti a přepravní kapacity, ale také zlepšení komfortu pro cestující, zkrácení jízdních dob a snížení emisí i hlučnosti, “ řekl náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Botek.

Podle něj zástupci SŽDC na jednání na krajském úřadě uvedli, že v současné době je již hotova dokumentace pro územní řízení a čeká se na posouzení stavby z hlediska vlivů na životní prostředí, tedy na takzvaný proces EIA. Projekt počítá s elektrizací celé trati až do Vizovic a se zbudováním druhé koleje v úseku Otrokovice – Zlín. S přelomovou modernizací by se mělo začít v roce 2019. Zásadních změn dozná i stanice Zlín střed, opraveny budou i nádraží v Otrokovicích a Vizovicích.

Cestující vlakem na trati Vizovice – Otrokovice budou moci počítat s třicetiminutovým intervalem spojů, v úseku mezi stanicí Zlín střed a Otrokovice se dokonce v době špičky předpokládá patnáctiminutový interval. Tyto osobní vlaky budou dále přímo pokračovat do Přerova, Kroměříže a Uherského Hradiště. Dále bude zavedena i dálková rychlíková linka Zlín – Kroměříž – Brno, která pojede v hodinovém intervalu.

SŽDC chystá i modernizaci trati z Hranic na Moravě přes území Zlínského kraje ke slovenským hranicím. „Byla dokončena studie proveditelnosti a v současnosti se zde již například připravuje projektová dokumentace pro získání stavebního povolení na modernizaci osmikilometrového úseku mezi Valašským Meziříčím a Hustopečemi nad Bečvou, po jejímž dokončení zde bude moci být zvýšena traťová rychlost až na 160 kilometrů za hodinu. Kromě vylepšení samotné železnice by se měli cestující dočkat i nových dopravních terminálů ve Valašském Meziříčí a Vsetíně, které umožní snazší přestup mezi vlaky a autobusy,“ uvedla Janečková.

Připravuje se také modernizace důležitých železničních tratí na Slovácku. Podle Botka ji Zlínský kraj musí podpořit zejména tím, že zpracuje aktuální Plán dopravní obslužnosti, který pro toto území bude definovat možnosti jeho dalšího dopravního rozvoje – například zavedení integrovaného dopravního systému.