DSZO pořídila první autobusy s klimatizací v roce 2012. „V Česku tehdy ještě žádný městský dopravní podnik klimatizované vozy neprovozoval. Za pouhých pět let je ale situace jiná. Klimatizované autobusy i trolejbusy doplňují vozové parky ve více městech, už to není žádná rarita,“ uvedl Cekota.
Podle ředitele DSZO Josefa Kocháně si cestující na klimatizaci v trolejbusech a autobusech rychle zvykli. „Ve své většině ji vítají. Shodují se v názoru, že cestování s ní je za letního horkého počasí příjemnější. A nám záleží na kultuře cestování, proto budeme klimatizovaná vozidla nakupovat i v budoucnu,“ potvrdil Kocháň.
Pokud předpověď počasí avizuje vyšší teploty, pracovníci DSZO vypravují na linky všechna klimatizovaná vozidla, která mají v depu a u kterých zrovna neprobíhá v dílnách nějaký servisní zásah. Jestliže jezdí na linkách mimo špičku 42 trolejbusů a autobusů a jestliže je z nich 23 klimatizovaných, znamená to, že příjemnější klima čeká na cestující už ve více než polovině nasazených vozů.
Klimatizace se ve vozidlech zapíná, když teplota v salonu pro cestující dosáhne 26 stupňů Celsia. Klimatizační jednotky ve všech vozidlech prošly v DSZO po zimě kontrolou a potřebnou údržbou. „Provedeme diagnostiku, odsajeme chladicí médium a znovu je napustíme, případně doplníme jeho množství, vyměníme pylové a prachové filtry, vyčistíme a vydezinfikujeme výměník tepla, aby se v něm neměly možnost množit bakterie,“ popsal péči o klimatizaci vedoucí údržby vozidel DSZO Antonín Červenka.