Předmětem díla byla rekonstrukce části silnice II/490 od konce Uherského Brodu po začátek Nivnice. „Celková délka úseku byla 3096 metrů. Stavební práce začaly první etapou už v roce 2016, kdy se rekonstruoval úsek o délce jednoho kilometru,“ uvedla Janečková.
Pracovníci odfrézovali původní krytové vrstvy, lokálně spravili poruchy a položili novou ložnou a obrusnou živičnou vrstvu. „Šířka vozovky se sjednotila na sedm metrů. Provedla se i nezbytná stavební úprava připojení účelových komunikací a sjezdů k nemovitostem. Součástí zakázky byla i rekonstrukce propustků v trase a stavební úpravy místních a účelových komunikací a sjezdů v extravilánu. V celém úseku se obnovilo svislé i vodorovné dopravní značení a nově se vyřešilo odvodnění komunikace,“ dodala mluvčí.
Náklady prací překročily 22 milionů korun, což je původně o dva miliony méně, než jaká byla cena na smlouvě. „Důvodem byl vyhovující stav podloží silnice, takže nebylo nutné provádět v části stavby původně plánované sanace podloží,“ vysvětlil technický dozor Ředitelství silnic Zlínského kraje Stanislav Brázdil.
Stavbu financoval v celém rozsahu Zlínský kraj. „Rekonstrukce silnice z Uherského Brodu do Nivnice je přínosem nejen pro místní motoristy, ale často ji využívají k průjezdu i řidiči ze Zlínska, kteří směřují na silnici I/54 a na hraniční přechod Strání – Moravské Lieskové,“ uvedl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.