Výnosy DSZO se loni meziročně snížily o 2,3 milionu na 255,7 milionu korun. Oproti roku 2015 klesly o více než dva miliony i tržby za provoz MHD. Dopravce ale naproti tomu snížil o 4,5 milionu korun náklady. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti zveřejněné na webu www.justice.cz.
DSZO v minulém roce utržila za provoz MHD 113,3 milionu korun, předloni to bylo 115,5 milionu korun. Počet přepravených cestujících se přitom významně nezměnil, bylo jich kolem 31,5 milionu jako v roce 2015. V letech 2014 a 2015 přitom počet osob přepravených vozidly DSZO meziročně klesal zhruba o 200 000. Ztrátu z MHD dopravní podnik snižuje svými dalšími podnikatelskými aktivitami, zejména reklamními a opravárenskými službami.
Nižší tržby z MHD se dařilo pokrýt i navýšením dotace od měst a obcí, které meziročně činilo asi 1,3 milionu korun. Celkem tak DSZO přijala dotace na provoz MHD za necelých 113 milionů korun. Nejvíce, částkou 93,2 milionu, se na tom podílel Zlín, necelých 14 milionů korun přišlo z Otrokovic, Želechovice nad Dřevnicí přispěly 682 000 korunami a Bělov poslal 160 000 korun. Přes pět milionů korun činila dotace od Zlínského kraje.
Dopravní podnik snížil náklady z 254,7 milionu korun v roce 2015 na loňských 250,2 milionu. Ve srovnání s rokem 2015 ubyli čtyři zaměstnanci. Dopravce tak v minulém roce v průměru zaměstnával 321 lidí. Řidičů MHD bylo z tohoto počtu 185, o čtyři méně než v roce 2015. Vozidla DSZO přesto najezdila asi o 60 000 kilometrů více než v roce 2015 – celkem to bylo zhruba 4,9 milionu kilometrů. DSZO měla na konci loňského roku 37 autobusů a 57 trolejbusů. Dva trolejbusy a dva autobusy koupila nové. Letos plánovala nákup také čtyř vozidel.
Dopravní společnost Zlín – Otrokovice vznikla v roce 1995. Město Zlín v ní spolu s obcí Želechovice nad Dřevnicí, která byla dříve jeho součástí, drží podíl 87 procent (Želechovice z něj vlastní asi 2,5 procenta). Zbylých 13 procent patří Otrokovicím.