Ještě na začátku tohoto roku byl „Parník“, jak se mu mezi místními říkalo, poměrně nedůstojným místem na už tak nevzhledném autobusovém nádraží krajského města. Ekoferm byl postavený v roce 1995 za necelých šestnáct měsíců. Od té doby se v něm vystřídalo několik obchodníků a poslední roky zelo spíše prázdnotou, zůstalo v něm jenom pár zavedených obchodů.
V souvislosti se vznikem nového dopravního terminálu se nakonec radnice, kterému patří pozemky pod centrem, se na konci loňského roku dohodli s majitelem budovy, že jej odstraní. „Objektu již uplynula doba dočasnosti, to znamená, že se jednalo se o dočasnou stavbu na pozemcích města Zlína. Plocha po montované stavbě bude upravena a zpevněna,“ připomněl radní zlínského magistrátu Josef Novák. Dodal, že dalším krokem je zpracování projektové dokumentace pro územní řízení. „Zde momentálně finišujeme s výběrovým řízením na projektanta,“ upřesnil Novák. Plocha po montované stavbě bude upravena a zpevněna.
Nový dopravní terminál vznikne v návaznosti na modernizaci a elektrifikaci železniční trati Otrokovice Zlín-Vizovice. Urbanistická studie počítá s jeho umístěním v prostoru stávajícího autobusového nádraží, kde budou postaveny hned tři nové objekty: výpravní budova vlakového nádraží, budova autobusového nádraží a objekt, jenž bude sloužit komerčním účelům. Výpravní budova vlakového nádraží bude nově umístěna v linii s novou budovou UTB a nabídne i dostatečný počet parkovacích míst pro odstavení vozů a následné využití služeb vlakového nebo autobusového dopravce. Plocha autobusového nádraží se oproti stávajícímu stavu zmenší a na ní vznikne výpravní budova se zázemím pro cestující. Uvolněný prostor bude využit pro stavbu nového komerčního objektu, který bude s výpravní budovou spojen podchodem.