Díky tomuto rozhodnutí klesne počet aut projíždějících druhým největším městem na Zlínsku o dva a půl tisíce denně!
„Otrokovice vyhrávají letitý boj. Zpoplatněný obchvat je nesmyslem, který ve svém důsledku škodí životnímu prostředí v našem městě a tím i jeho obyvatelům – těm navíc také z pohledu bezpečnosti. Mám opravdu radost, že jsme všichni společně po letech argumentace dosáhli v postoji ministerstva dopravy změny,“ prohlásil Plesar, který je nejen zastupitelem Otrokovic za Nový Impuls ale také krajským zastupitelem, předsedou Výboru pro dopravu Zlínského kraje a členemVýboru Rady Vlády pro financování Národní strategie BESIP.
Prosadit vyjmutí otrokovického obchvatu ze seznamu placených úseků trvalo několik let. Představitelé města začali podnikat konkrétní kroky už v roce 2011. Ministerstvu od té doby předložili celou řadu dokumentů, uskutečnilo se mnoho osobních jednání, zpracováno bylo několik odborných studií a měření intenzity dopravy. „To nebylo o nějakém napsání jednoho dopisu. Musím říci, že jsme vyjmutí obchvatu ze zpoplatněných úseků v letech společně z pozic města Otrokovice i Zlínského kraje odpracovali. Nelze říci, že jde o dílo jednotlivce, ale každý, od poslanců, senátorů a členů samospráv ve výsledku přispěl svým dílem. Mám za Otrokovjany obrovskou radost,“ konstatoval Plesar.
Podle Václava Krumphanzla z Ministerstva dopravy jsou dopravní odborníci obecně proti výjimkám ze zpoplatnění. „Je to odborná záležitost, existuje mnoho pohledů proč tento úsek ano a tento ne. V rámci srovnání dnes nezpoplatněného obchvatu Kroměříže a zpoplatněného u Otrokovic má však vyjmutí zpoplatnění Otrokovic smysl a logiku,“ přiznal. Návrh vyhlášky definující ve své příloze nezpoplatněné úseky dálnic v ČR pro rok 2018 nyní poputuje z ministerstva dopravy do meziresortního připomínkového řízení, odtud na stůl legislativní rady Vlády ČR a v závěru roku 2017 je očekáváno schválení Vládou ČR.
Otrokovice patří mezi města silně zatížená automobilovou dopravou. Dle výzkumu z roku 2015 projelo kvítkovickou křižovatkou denně v průměru téměř 28 a půl tisíce vozidel, za týden to bylo více než 199 tisíc aut. V roce 2016 již tímto úsekem projelo denně téměř 29 tisíc aut, za týden šlo o více 202 tisíc vozidel.