Dalším bodem konference bylo pokračování stavby dálnic D55 a D49. „Na základě debaty s vedením města a jejich žádosti jsme se rozhodli, že Otrokovice zařadíme do seznamu o znepoplatnění severovýchodního obchvatu do vyhlášky v letošním roce,“ sdělil úvodem ministr dopravy Dan Ťok.
Město Otrokovice usilovalo o zbavení poplatku přibližně 1,2 kilometru úseku dálnice D55 intenzivně od roku 2011. „Na podporu vyjmutí otrokovického obchvatu ze seznamu placených úseků silnic a dálnic jsme v roce podepsali deklaraci s dotčenými okolními obcemi za podpory Zlínského kraje, během uplynulých let jsme na Ministerstvo dopravy ČR zaslali řadu dopisů s žádostmi, uskutečnila se osobní jednání na ministerstvu a při každé možné příležitosti jsme na tento problém poukazovali,“ připomněl kroky minulého i současného vedení města starosta Otrokovic Jaroslav Budek.
V současné době ještě Otrokovičtí nemají vyhráno. Ačkoliv ministr dopravy potvrdil, že Otrokovice v seznamu zařazeny budou, definitivnímu schválení ještě předchází další legislativní postupy, například mezirezortní připomínkové řízení. „Domnívám se, že ze strany ministerstva se jedná o vstřícný krok a po zkušenostech s kroměřížským obchvatem je velká šance, že by to mohlo dopadnout dobře i pro Otrokovice,“ připojil se k Ťokovi místopředseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Radek Vondráček, který je bývalým místostarostou města Kroměříž a vyjmout obchvat ze zpoplatněných úseků se jim podařilo prosadit v minulém roce. Dále doplnil, že se jedná o velký pokrok dopravní obslužnosti Zlínského kraje. Závěrem Jaroslav Budek s místostarostou města Jiřím Veselým poděkovali poslancům, kteří se veřejně Otrokovic na půdě Parlamentu ČR zastali. Antonín Seďa a Petr Kořenek společně s Radkem Vondráčkem se tomuto tématu věnovali a výrazně pomohli k současné situaci. „Nejvýznamnější poděkování patří pochopitelně ministru dopravy Danu Ťokovi, který přijal argumenty současného vedení města a slíbil, že Otrokovice do vyhlášky navrhne,“ uzavřel Veselý.
Obyvatelům Otrokovic se výrazně uleví. Osvobozením severovýchodního obchvatu od poplatku dojde k úbytku množství vozidel v přetížené kvítkovické křižovatce, která je přetížená mimo jiné proto, že je do ní svedena doprava z nedokončené dálnice D55. Odklon dopravy z území města přinese obyvatelům Otrokovic řadu dalších benefitů. Kromě celkového zklidnění dopravy se předejde nehodovosti, dojde k úspoře pohonných hmot a úbytku znečišťujících látek v ovzduší v centru města.
K zahájení dostavby dálnice D55 a D49 se Ťok vyjádřil následovně: „Jsem přesvědčen, že se nám podaří dokončit majetkoprávní vypořádání a v první polovině roku 2018 zahájit dostavbu D55.“ Karel Chudárek z Ředitelství silnic a dálnic ČR na tiskové konferenci potvrdil, že během jednoho měsíce budou žádat o stavební povolení. Ministr Ťok si posteskl, že výrazně složitější situace je v oblasti dostavby dálnice D49, kde ačkoliv bylo vydáno stavební povolení, komplikuje začátek stavby předběžné opatření soudu, které znemožňuje pokračovat v přípravě.