Moravské památky budou součástí marketingové kampaně UNESCO a National Geographic

KROMĚŘÍŽ – Moravské památky budou součástí marketingové kampaně UNESCO a National Geographic. Příležitost stát se součástí kampaně na vzdálených trzích dostala Kroměříž a Lednicko - valtický areál. Kroměříž se bude prezentovat vedle francouzského Versailles, italské Caserty či španělského královského paláce v Aranjuez. Lednicko – valtický areál se dostal do společnosti s Mont Saint Michel ve Francii, Wachau v Rakousku nebo historickým centrem belgických Brugg. Na webu to uvedla agentura CzechTourism, která v Česku projekt koordinuje.

„Jsem velmi ráda, že se UNESCO i společnost National Geographic rozhodly zapojit naše památky do své propagační kampaně. Česká republika má co nabídnout ať již jde o památky na Moravě či jinde,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová. Projekt spolufinancovaný Evropskou unií má za cíl prezentovat evropské památky na seznamu UNESCO v severní Americe a v Číně a přilákat více turistů do různých koutů Evropy. Projekt nabízí čtyři příběhové linie: Romantická Evropa, Královská Evropa, a dále Podzemní Evropa a Antická Evropa. Kroměříž je zařazena do Královské Evropy, Lednicko – valtický areál do Romantické Evropy.

„CzechTourism na tomto projektu spolupracuje, protože velmi efektně doplňuje náš dlouhodobý positioning Česko – země příběhů. Kromě webových stránek, které budou prezentovat dané lokality a další subjekty cestovního ruchu, bude realizována kampaň v severní Americe a Asii. Projekt má fungovat i jako platforma pro lokální spolupráci a také pro spolupráci mezi zapojenými památkami,“ dodal produkt manažer pro kulturní turismus agentury CzechTourism Miroslav Klusák.

Podle něj mají moravské památky v projektu velmi výhodnou pozici. „Projekt je nyní v druhé fázi a finalizují se informace o jednotlivých lokalitách a první verze webu. Asijská kampaň bude uspořádána v rámci čínsko – evropského roku cestovního ruchu. Velkým plusem je i zapojení European Travel Commission, české památky díky tomu získají na vzdálených trzích velkou konkurenční výhodu,“ uzavřel Klusák.