„Je to pohled do budoucnosti, ale jednoho dne se stane, že Kroměříž bude součástí vodní cesty,“ uvedl místostarosta Marek Šindler.
Představitelé ŘVC při své nedávné návštěvě v Kroměříži uvedli, že přístaviště na řece Moravě v Kroměříži s kapacitou čtyři až šest plavidel by mohlo být dokončeno v roce 2020, větší rekreační přístav, kde by mohlo kotvit 100 až 120 plavidel, by ve městě mohl být uveden do provozu v roce 2026. „Veškeré finanční náklady na tyto stavby ponese ŘVC,“ dodal Šindler.
Město by podle memoranda mělo zajistit sociální zázemí přístaviště a u přístavu přístupové komunikace, přípojky inženýrských sítí, parkoviště, sadové úpravy, sociální zázemí a zázemí rozvoje cestovního ruchu. ŘVC zpracuje marketingovou analýzu, která stanoví turistický potenciál přístavu, a také studii možného umístění přístavu.
Podle ředitele Lubomíra Fojtů je prodloužení Baťova kanálu, který navštíví kolem 90.000 lidí ročně, pro ŘVC strategické. Kapacita vodní cesty se totiž blíží maximu a bez jejího rozšíření na sever do Kroměříže a na jih do Hodonína nebude moci uspokojit vzrůstající zájem turistů.
Prodloužení vodní cesty do Kroměříže závisí na stavbě plavební komory v Bělově na Zlínsku s náklady kolem 300 milionů korun. Plánována je na léta 2019 až 2021, kdy by nová plavební komora mohla být uvedena do provozu. V této době by v Kroměříži již mohlo být dokončené přístaviště, konkrétně u Erbenova nábřeží.
Umístění přístaviště by mělo být jasné. Místo, kde bude stát rekreační přístav, bude ale ještě předmětem diskuze. Hovoří se o lokalitě na severu Kroměříže, další variantou je umístění přístavu v lokalitě u letiště. V přístavu by měly být i servisní služby a další zázemí. Náklady na stavbu jsou odhadovány na 150 až 200 milionů korun.