V prvním případě jde o dvě křižovatky na silnici I/50 u Veletin na Uherskohradišťsku, kde dochází k častým nehodám, a to jak kvůli překračování rychlosti ze strany motoristů, tak i vlivem zvýšeného pohyb pěších a cyklistů. Navrženo zde tedy bylo optické zúžení prostoru, převedení cyklo a pěší dopravy mimo silniční komunikaci a zavedení úsekové měření rychlosti.
Jako druhé problematické místo byla vytipována křižovatka na silnici ulic Albertova, Havlíčkova a Za Květnou zahradou v Kroměříži. Jde o frekventovanou křižovatku v blízkosti nemocnice a psychiatrické léčebny, kde policie řešila od ledna 2011 už 14 dopravních nehod. Navržena zde byla přestavba křižovatky na kruhový objezd.
Třetím řešeným místem bylo uskupení křižovatek v blízkosti železničního přejezdu ve Zlíně (ulice Kvítková – ulice Hornomlýnská). Jedná se o málo přehledné místo bez vodorovného dopravního značení, kde kvůli čekání na přejezdu často vznikají dlouhé kolony. Proto by zde mělo dojít k úpravě uspořádání přednosti, doplnění vodorovného dopravního značení a instalaci semaforů s detekcí.
„Bezpečnost silničního provozu je oblastí, které Zlínský kraj věnuje velkou pozornost. Svědčí o tom nejen to, že jsme letos na aktivity spojené s BESIPem uvolnili více než pět milionů korun, ale také to, že na krajském úřadě máme jednoho zaměstnance, který se věnuje čistě jen problematice BESIPu a dělá svou práci velmi dobře,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Botek, zodpovědný za oblast dopravy, který nad konáním konference převzal záštitu.
Na akci zazněly také statistiky nehodovosti ve Zlínském kraji za rok 2016 a prvních osm měsíců letošního roku. Vloni při dopravních nehodách na silnicích Zlínského kraje zemřelo 27 lidí, což je o 14 méně než v roce 2015, kdy zahynulo 41 lidí. Zlínský kraj však stále zůstává na předposledním místě ve statistice tragických dopravních nehod v rámci krajů ČR. Celkem loni v regionu došlo k 4 044 velkým dopravním nehodám (u nichž musela asistovat Policie ČR). Kromě 27 usmrcených bylo 190 lidí vážně a 1 327 lehce zraněno. Hmotná škoda těchto havárií byla vyčíslena na 223 milionů korun. Od ledna do srpna letošního roku bylo zaznamenáno 2 689 velkých dopravních nehod, při nichž zemřelo 19 osob, 103 jich bylo těžce a 915 lehce zraněno. Celková hmotná škoda byla odhadnuta na 133 milionů korun. Příčinou letošních nehod se smrtelnými následky byla v 11 případech nepřiměřená rychlost, v šesti případech nedání přednosti a ve dvou případech nebezpečné předjíždění. Kritickou skupinu účastníků silničního provozu představují zejména chodci a senioři a také noví a mladí řidiči.