Počet dovážených ojetých aut stoupl od roku 2014 o 40 procent

ZLÍNSKÝ KRAJ – Počet dovážených ojetých aut stoupl od roku 2014 do letoška o 40 procent. Dovážejí se stále starší vozidla, více než deset let jich má 54 procent. Na 179.000 vzrostl počet najetých kilometrů udávaných při prodeji. Průměrná cena ojetých vozidel prodaných v období leden až září letošního roku byla 205.600 korun. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.

„Důvodem pokračujícího růstu počtu dovážených ojetin je přesvědčení českých motoristů, že v zahraničí a především v Německu provozované vozy jsou kvalitnější, zachovalejší, lépe servisované a nestočené. Již mnohokrát jsme veřejnosti předkládali fakta, že pravý opak je pravdou. K tomuto trendu přispívá podle mého názoru i skutečnost, že na českém trhu je nedostatek kvalitních ojetin v nejžádanějším cenovém segmentu, tedy v ceně od 150.000 do 250.000 korun,“ uvedl ředitel společnosti Cebia Martin Pajer.

Od ledna do září letošního roku bylo do České republiky dovezeno 126.967 ojetých osobních vozidel. Sedmdesát procent letos prodaných ojetin je českého původu. Nejčastěji se dovážejí auta z Německa (19 procent), Itálie (pět procent), Rakouska (2,5 procenta) a Francie (jedno procento). Podle společnosti Cebia navíc třetina vozidel, která má deklarovaný původ v Německu, pochází ve skutečnosti z jiné země – jižní a jihovýchodní Evropy či ze států bývalého Sovětského svazu.

Zatímco v oblasti prodeje nových vozidel roste podíl benzinových a postupně i alternativních pohonů na úkor dieselů, u ojetých vozidel je tomu právě naopak. U letos prodaných ojetých vozidel převažuje podíl dieselových pohonů (60,8 procenta) a jejich podíl dokonce ještě vzrostl oproti přechozímu kvartálu (59 procent) téměř o dva procentní body.

V ČR se v letošním roce prodalo 7,5 procenta vozidel bez platné STK a 31 procent ojetých vozidel s možností odpočtu DPH. Nejoblíbenější barvou byla s 21 procenty bílá. Průměrná doba prodeje ojetiny se zkrátila z 64 dní na 63 dní a 77 procent nabízených ojetin se prodá do dvou měsíců.

Nejvíce mají čeští motoristé letos, ale i dlouhodobě zájem o ojeté vozy značky Škoda. Výsledky prodejů vozů této značky v oblasti ojetin jsou vyšší než podíly těchto modelů v segmentu nových vozidel.