Do obnovy vozového parku podle něj intenzivně investují i podnikatelské subjekty. Loňské výsledky pak překonává také vývoz automobilů. Evropským ekonomikám, kam směřuje většina exportovaných automobilů z České republiky, se totiž daří obdobně. Soukromá spotřeba a stále více se oživující investiční aktivita firem tak zvedá poptávku po produkci českého automobilového průmyslu.
Osobních automobilů bylo v tuzemsku od ledna do září letošního roku vyrobeno 1,053 milionu. Ve společnosti Škoda Auto jich z výrobních linek odjelo téměř 640.000, v Hyundai Nošovice zhruba 268.000 a v TCPA Kolín více než 146.000. Více než 90 procent tuzemské produkce osobních vozidel směřuje podle údajů sdružení na export, který meziročně vzrostl o 3,8 procenta.
Nákladních vozidel Tatra Trucks bylo za tři čtvrtletí vyrobeno 1144 kusů, což je meziročně o 268 kusů více. Znamená to nárůst o více než 30 procent. Autobusů bylo v tuzemsku letos vyrobeno 3308, což je nárůst o 121 kusů, tedy o 3,8 procenta. Největší výrobce autobusů Iveco ČR vyrobil 2940 vozidel, meziročně o čtyři procenta více. Druhý výrobce SOR Libchavy vyrobil za leden až září 327 kusů autobusů, což je nárůst o necelá dvě procenta. Obě firmy prodaly celkem do ciziny meziročně o 482 autobusů více, což je nárůst o více než 16 procent.
Naproti tomu se snížil počet vyrobených motocyklů i přípojných vozidel. Strojů značky Jawa se od ledna do září vyrobilo 1069, což je ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o osm procent méně. Přívěsů a návěsů bylo vyrobeno asi 20.400, což je meziročně o 400 kusů méně.
Počet lidí, kteří pracují v automobilovém průmyslu, nebo je na něj navázáno, se pohybuje kolem půl milionu. Na tuzemské průmyslové výrobě se automobilový průmysl podílí zhruba jednou čtvrtinou. Loni bylo podle údajů sdružení v České republice vyrobeno zhruba 1,35 motorových vozidel. Jednalo se o historicky nejlepší rok pro automobilový průmysl, uvedlo sdružení.