Plastika reaguje na stále rostoucí počet zakázek na povrchové úpravy. „Nakupujeme je dosud jako externí službu. Chceme je ale mít pod jednou střechou, neboť se zvyšují požadavky zákazníků na kvalitu a originalitu designu,“ dodal Nosek. Plastika navíc v poslední době výrazně změnila směřování firmy od někdejšího družstva invalidů po nynější na vývoj zaměřenou moderní firmu.
„Vývojové centrum jsme postavili v roce 2013, investovali jsme do něj zhruba 40 milionů korun. Vyvíjíme na základě objednávky zákazníka. Jsme inovativní v konstrukčním řešení či výrobním postupu. Například pro Škodovku jsme vyvíjeli některé díly, třeba emblém automobilky,“ doplnil místopředseda představenstva Stanislav Zbranek.
Plastika navazuje na více než šedesátiletou tradici v oblasti průmyslového zpracování plastů. Vyrábí přístrojové panely pro palubní desky, displeje, části interiérů, hrdla nádrží i emblémy aut. Kromě dodávek pro automobilky vyrábí i zamykací krabičky do obchodních domů. „Je to náš jediný produkt mimo automobilový průmysl. Na tržbách se ale podílí jen asi jedním procentem,“ dodal Zbranek.
Společnost letos počítá s výnosy přes 900 milionů korun, loni měla tržby za prodej zboží, vlastních výrobků a služeb téměř 828 milionů korun. Vyšší by měl být i zisk, který loni činil přes 55 milionů korun. Na tržbách se asi jen jednou čtvrtinou podílí tuzemský trh, většina výrobků Plastiky jde do zemí Evropské unie. Mezi zákazníky Plastiky jsou významné automobilky – Volkswagen, Mercedes, Audi, Daimler či BMW.
Plastika loni v průměru zaměstnávala 343 lidí, nyní pro ni včetně agenturních zaměstnanců pracuje asi 550 osob. Významnou část z nich tvoří lidé se zdravotním postižením. Kromě nové haly Plastika chystá i lakovnu, která by měla být dokončena v příštím roce. Díky investici za 60 milionů korun najde práci dalších 20 až 30 lidí – od operátorů výroby po techniky, chemiky až po administrativní pracovníky a skladníky. Některé profese firma hledá stále, zájem je hlavně o konstruktéry a technology.