Mezi 150 zaměstnanci zlínského magistrátu, kteří se na volbách podílí, je například 74 zapisovatelů jednotlivých okrskových komisí. „Na zajištění voleb prezidenta republiky jsme začali pracovat prakticky ihned po ukončení voleb do Poslanecké sněmovny PČR. Musíme například zajistit volební místnosti včetně jejich kompletního vybavení, ověřit funkčnost telefonních spojení, aktualizovat seznamy voličů nebo jsme vydávali voličské průkazy,“ sdělil Tomáš Lang, vedoucí Odboru kanceláře primátora, který se s kolegy přípravou voleb zabývá.
Také se již uskutečnilo první zasedání okrskových komisí všech více než pěti set členů volebních komisí, na které navázalo školení zpracování výsledků voleb Českým statistickým úřadem.
Ve Zlíně bude otevřeno 74 volebních okrsků. Volební místnosti jsou zpravidla totožné s volebními místnostmi jako při posledních volbách, které se konaly do Poslanecké sněmovny PČR. Ke změně dochází u tří volebních okrsků. Příslušnost k okrsku najde každý volič v obálce spolu s hlasovacími lístky jednotlivých kandidátů.
Voliči obdrželi hlasovací lístky pro volbu prezidenta republiky společně s informací o způsobu hlasování nejpozději tři dny přede dnem voleb, tedy do 9. ledna 2018. Voliči, kteří nemají dostupnou nebo dostatečně označenou poštovní schránku, takže jim nebudou moci být předány hlasovací lístky, mohou o ně požádat okrskovou volební komisi ve volební místnosti. „V případě, že voliči hlasovací lístky nebyly doručeny, přestože má řádně označenou poštovní schránku, může se s reklamací obrátit na Českou poštu,“ doplnil Tomáš Lang. Telefonní kontakt je v takovém případě 605 220 734, a to v čase od 8.00 do 18.00 hodin.
V pátek 12. ledna bude možné volit od 14.00 do 22.00 hodin, v sobotu 13. ledna od 8.00 do 14.00 hodin. V případném druhém kole voleb bude možné volit v pátek 26. ledna od 14.00 do 22.00 hodin, v sobotu 27. ledna od 8.00 do 14.00 hodin. Ve volební místnosti musí každý volič prokázat svou totožnost platným občanským průkazem nebo cestovním pasem České republiky.