Kraj je vlastníkem komunikací nižších tříd. „V současné době intenzivně připravujeme podrobný rozpis akcí, na jejichž realizaci přidělené prostředky využijeme. Budou vycházet ze zásobníku projektů, který má přichystáno Ředitelství silnic Zlínského kraje,“ uvedl náměstek hejtmana Zlínského kraje Pavel Botek, který je zodpovědný za oblast dopravy.
Kraje se o peníze snažily delší dobu. „Jsme velmi rádi, že se nám tyto peníze podaří získat. Je to jednak konkrétní výsledek nedávné návštěvy pana premiéra v našem kraji a také soustavného tlaku, který na vládu spolu s ostatními krajskými radními pro dopravu vyvíjíme v rámci Asociace krajů ČR,“ informoval Botek.
Podle něj je síť silnic II. a III. třídy v krajích dlouhodobě hluboce podfinancovaná a větší zapojení státu do její postupné modernizace je nezbytností. „Proto je další dobrou zprávou, že se v současnosti připravuje memorandum, v němž by se měl stát zavázat k větší finanční podpoře silniční infrastruktury v krajích až do roku 2021,“ doplnil Botek.
Stát dává peníze krajům na opravy komunikací v jejich správě od roku 2015, kdy krok schválila tehdejší vláda Bohuslava Sobotky. Od té doby si všechny kraje rozdělují každoročně několik miliard podle kilometrů silnic.