Počtem přihlášených účastníků se kopcovité Zlínsko řadí na 10. místo ze všech českých a moravských měst. Také letos svůj tým sestavili i pracovníci zlínského magistrátu.
„Když jsme se soutěží v roce 2014 začínali, bylo za Zlín a Otrokovice přihlášeno 38 lidí. Dnes je to přes sedm set a je to i díky výborné spolupráci s oběma městy. Vždyť v počtu účastníků konkurujeme i Hradci Králové, městu v nížině, kde je cyklodoprava dlouhodobou tradicí,“ řeka Jana Vybíralová, koordinátorka soutěže pro Zlín, Otrokovice a okolí.
Příkladného zapojení lidí ze Zlínska si všimli i pražští zakladatelé soutěže. „Když vezmeme poměr soutěžících k počtu obyvatel, tak jsou velmi aktivní například Zlín a Otrokovice. Záleží to také hodně na koordinátorech v daných městech,“ uvedla v rozhovoru pro Hospodářské noviny Lenka Myšáková z pořádajícího sdružení Auto*mat.
Účast pracovníků v soutěži podporuje řada zaměstnavatelů, kteří se snaží i svým sportujícím zaměstnancům zajistit vhodné podmínky. Pro začátek to může být stojan na kolo a možnost sprchy. Řada zaměstnavatelů si již uvědomuje, že lidé, kteří míří do práce pěšky či na kole, pociťují méně stresu a díky tomu jsou často výkonnější než ostatní.
„Pokud lidé při cestování do práce a zpět zažívají pouze stres, přicházejí do zaměstnání i domů vyčerpaní. Naopak ty, pro které je dojíždění relaxací a prostorem pro to, na co jinak nemají během dne čas (pohyb či četba), nabíjejí tyto cesty energií,“ konstatoval psycholog Dalibor Špok. Za radnici se kampaně již poněkolikáté zúčastní i radní pro dopravu Josef Novák. „Věřím, že se nás v květnu najde co nejvíce, kteří necháme své plechové miláčky doma a do práce se dostaneme po svých. Ať již pěšky, během, na bruslích či na kole,“ dodal Josef Novák.
V celé ČR se letos do kampaně právě nyní zapojuje na více než 15 tisíc lidí. To je 15 tisíc aut, která v květnu zůstanou doma a neucpou již tak plná města.