Ve Zlíně a Otrokovicích bude o nedělích jezdit historický trolejbus

ZLÍN – Obyvatelé Zlína a Otrokovic si letos o prázdninách budou moct užít historického červeného trolejbusu Škoda 9 Tr. Dopravní společnost Zlín-Otrokovice ho bude nasazovat do provozu s cestujícími o prázdninových nedělích na lince 8 ve Zlíně i na lince 6 mezi Zlínem a Otrokovicemi, řekl serveru Zlin.cz mluvčí dopravního podniku Vojtěch Cekota.

Prázdninové jízdy historického trolejbusu se staly v posledních letech tradicí. „Ani letošní rok nebude výjimkou. Kdo chce v červeném trolejbusu zavzpomínat na své mládí nebo poznat vozidlo MHD, které si už sám pamatovat nemůže, bude k tomu mít příležitost každé prázdninové nedělní odpoledne,“ uvedl Cekota.

Dopravní společnost vypraví tento trolejbus, který její pracovníci před několika lety vzorně rekonstruovali, jako zvláštní přidaný spoj na linku 8 ve Zlíně a na linku 6 ze Zlína do Otrokovic. Na lince 8 bude jezdit 6 minut po pravidelném spoji a na lince 6 to bude 4 minuty po pravidelném spoji. „Na lince 8 se během nedělního odpoledne projede tento vůz jedenkrát, na lince 6 dvakrát. Objeví se tak v centru Zlína, na sídlišti Jižní Svahy, projede místní části Zlín-Prštné, Louky i Malenovice a Otrokovice-Kvítkovice,“ vyjmenoval Cekota.

V historickém trolejbusu bude platit pro cestující běžný tarif, a tedy jízdenky pro jednotlivou jízdu i časové jízdenky příslušných tarifních pásem. „Je to náš dárek fanouškům, pamětníkům a milovníkům dopravácké nostalgie. Náš historický vůz se tak o prázdninách stává jistě jedním z důvodů, proč stojí za to Zlín i Otrokovice navštívit,“ řekl ředitel společnosti Josef Kocháň.

Jízdní řády historického trolejbusu budou zveřejněné na internetových stránkách www.dszo.cz a vyvěšené na zastávkách. Poprvé pojede nedělní historický spoj už v neděli 1. července, naposledy 26. srpna. „V době plánovaného cyklozávodu 15. července a v případě technické závady na vozidle nebo stavebních prací na silnici spojených s nutností vypínat trolejové vedení historický trolejbus nevyjede,“ poznamenal Cekota.

Zlínský historický trolejbus Škoda 9 TrHT 26 byl vznikl v roce 1979 v závodě Škoda Ostrov s výrobním číslem 7227. Vozidlo má pohotovostní hmotnost 8 920 kilogramů, celková hmotnost i s cestujícími činí 16 tun. Vůz je 11 metrů dlouhý a 2,5 metru široký. Výška se staženými sběrači dosahuje 3,24 metru. Maximální povolená rychlost je 60 kilometrů za hodinu. V dopravní společnosti byl rekonstruován včetně nátěrů a některých detailů v interiéru do podoby, jak vypadala MHD ve Zlíně a Otrokovicích v osmdesátých letech minulého století. Vozidla MHD tehdy měla červený lak. Rekonstruovaný trolejbus je v provozu od roku 2004.