Knihu vydal historik Milan Balaban. „Titul Podnikání firmy Baťa v Jugoslávii napovídá, že se monografie věnuje historii obuvnické firmy v této balkánské zemi od založení první prodejny v roce 1919 až do znárodnění po druhé světové válce,“ uvedl Balaban.
Podle něj se firma během tohoto období po složitých začátcích vypracovala na největšího výrobce a prodejce obuvi v Jugoslávii. „Zároveň šlo o největší zahraniční investici firmy Baťa v meziválečném období,“ poznamenal Balaban.
V říjnu letošního roku vydalo nakladatelství titul Baťa létá z Otrokovic. „Kniha se věnuje nezpracovanému tématu, a to dálkovým obchodním cestám Tomáše Bati a jeho spolupracovníků,“ připomněl autor Jan Herman.
Univerzita Tomáše Bati už dva roky vydává tištěné publikace pod hlavičkou vlastního nakladatelství. Kromě skript a výukových materiálů nyní univerzita vydává také komerční tituly určené pro širokou veřejnost. Většinou jde o práce vztahující se k baťovským dějinám.
V současné době jsou v prodeji kromě zmíněných knih i další dvě knihy s baťovskou tematikou nebo tři publikace zabývající se otázkami pedagogiky. „Při Knihovně Univerzity Tomáše Bati už deset let působí tým historiků, kteří se specializují na historii a aspekty působení firmy Baťa ve Zlíně, v Československu a ve světě. Je proto přirozené, že právě tituly k baťovským dějinám jsou v produkci nakladatelství zastoupeny nejčastěji,“ uvedl vedoucí nakladatelství Pavel Holík.